A fost inițiată o campanie fotografică pe Facebook, prin intermediul căreia se încearcă promovarea atât a moldovenilor frumoși, cât și a cărților lecturate de ei. Proiectul dat tinde să contureze relația carte - om, în care nu doar omul poate descrie cartea, dar și cartea ținută în mână poate fi extrem de elocventă.

Pe fiecare cap de locuitor în Republica Moldova revin câte 17 cărţi în limba rusă şi câte două în limba română.

Tinerii de astăzi nu mai sunt cei de ieri. Dezvoltarea tehnologiilor informaționale, prețul ridicat al cărților împinge tinerii să-și găsească altă ocupație în timpul liber, numai nu cititul.

 

Campanie de promovare a lecturii în rândul tinerilor

Campanie de promovare a lecturii în rândul tinerilor

Andrei Țoncu, organizatorul campaniei și administratorul paginii O carte pentru tine, consideră că lectura trebuie promovată în primul rând de părinți: „Poveștile pot fi considerate un bun exercițiu de deprindere a dragostei față de carte. Cărțile, prin diversitatea lor, ar putea genera idei sau stări care te pot duce pe diferite țărmuri îndepărtate și lumi necunoscute, ceea ce copiilor le place foarte mult”.

 Cine ar trebui să fie responsabil pentru promovarea culturii lecturii în Republica Moldova?

„Lectura nu ar trebui privită ca o obligație. Educatorii, profesorii ar trebui să trezească dragostea față de carte prin metode mult mai interactive, pentru ca tinerii să conștientizeze că anume cartea este acel component esențial atât pentru suflet, cât și pentru minte. Consider că ar fi foarte bine ca demnitarii de stat să se implice în unele acțiuni de promovare. Deoarece doar printr-un bun exemplu poți forma o opinie amplă asupra unui subiect.”

 

Dar ce carte tu citești acum? PC: Facebook/Veronica Zubcu

Dar ce carte tu citești acum? PC: Facebook/Veronica Zubcu

Care sunt cărțile preferate ale tinerilor?

„Cărțile preferate de tineri sunt anume acelea care sunt promovate la scară internațională, le-aș numi cărțile ecranizate. E o problemă și asta, pentru că mi-aș dori să existe o balanță dintre scriitorii noștri români și cei internaționali, dar fiecare operă își are cititorul său.”

 

Spune-mi ce citești și eu îți voi spune cin ești.

Spune-mi ce citești și eu îți voi spune cine ești

În acest sens, a fost făcut un apel către mai multe persoane pe Facebook pentru implicare. Dacă accepți provocarea, trimite o poză cu tine, o carte și un mesaj de susținere care va fi postat și pe pagina de Facebook. Le iubim sau le uităm, le recomandăm sau le recitim, orice am face, ele ajung să fie o parte din noi, pentru că noi suntem cărțile pe care le citim.

 

Campanie socială de promovare a lecturii

Campanie socială de promovare a lecturii

Campanie socială de promovare a lecturii

Campanie socială de promovare a lecturii

Campanie socială de promovare a lecturii

Campanie socială de promovare a lecturii