Sărituri cu parașuta, roap jumping și ski în satul Ciorești. Dacă ne dorim o doză bună de adrenalină în Moldova, cam acestea ar fi opțiunile.
Companie de consultanță în afaceri, specializată în marketing strategic, Magenta Consulting a fost curioasă să afle cât de tare își doresc moldovenii senzații tari și, în general, cât de deschiși sunt să încerce ceva nou.
În general, moldovenii ar putea fi considerați oameni deschiși spre nou. Cel puțin, așa se consideră 72% din bărbații și 73% din femeile care au participat la studiul Magenta. Dacă ar fi să luăm în considerație contextul istoric prin care a trecut țara noastră, nu ar fi nimic de mirare. Schimbările socio-economice și politice ne-au forțat să ne adaptăm în permanență la noi și noi condiții. Unii – pentru a supraviețui, iar alții au avut curajul și au reușit chiar să-și asigure un trai mai bun. Rămânem, însă, în continuare mai reticenți față de acceptarea unor valori care se bat cap în cap cu religia.
Vârsta la care suntem cei mai deschiși spre schimbări este între 23-29 de ani (81%). La fel de dispuși să se adapteze rapid la noi circumstanțe sunt și cei între 30-49 de ani (peste 70%). Stabilitate își doresc circa jumătate din respondenții de 60-65 de ani.
Senzațiile tari sunt pentru tineri. Asta își doresc să trăiască 70% din respondenții de 16-29 de ani, în special cei de la oraș și care au cel puțin studii liceale. Tot ei țin foarte mult ca în ochii celorlalți să pară moderni. Fetele chiar mai mult decât băieții – 58% față de 52%.
Surpriza de a vedea bătrânei din Moldova care, după pensionare, se aventurează în călătorii, se pare că este încă departe de noi. Depășind etapa de a agonisi pentru o casă și educația copiilor, 70% dintre respondenții de 60-65 de ani preferă să stea cuminte acasă. Deși, nu putem omite nici nivelul lor de venit. Cu o pensie de până la 1000 de lei, nu prea îți permiți senzații tari.
Deschiderea spre nou înseamnă nu doar adaptare rapidă la schimbări, sporturi extreme și călătorii, dar și să înveți. În acest caz, se pare că la fel cum pofta vine mâncând, așa apare și setea pentru noi cunoștințe. 100% din respondenții cu studii postuniversitare sunt dispuși să învețe ceva cu totul nou. Chiar dacă aceasta nu le va fi de mare folos în viață.