Crăciunul este adus mai aproape și de marii giganți social media. Google și Microsoft au început să concureze pe o altă nișă – cea a lui Moș Crăciun.
Google a lansat miercuri site-ul internet www.google.com/santatracker/# cu lotul său de jocuri, reni și elfi, precum și cu un calendar și o numărătoare a secundelor care se scurg până la plecarea lui Moș Crăciun pentru a-și distribui darurile.
Google a creat, de asemenea, un program care permite asocierea la site a tuturor aparatelor care funcționează pe Android și motorul său de căutare Chrome.
„O echipă de ingineri ai Google a lucrat dur pentru a urmări traseul saniei lui Moș Crăciun cu hărți și tehnologie de ultimul răcnet”, explică Sandi Russell, „director creativ al elfilor” la Google.
La rândul său, Microsoft a făcut echipă cu Centrul apărării aerospațiale a Americii de Nord (NORAD), care supraveghează atacurile potențiale venind din cer și ocean, pentru a-l depista pe Moș Crăciun.
„Cum noi privim cerul ca să vedem ce se întâmplă, este logic să-l supraveghem și pe Rudolf (șeful cerbilor lui Moș Crăciun)”, comentează Marisa Novobilski, responsabila proiectului „Norad Tracks Santa” („NORAD pe urmele lui Moș Crăciun”).
NORAD a început să se intereseze de Moș Crăciun în 1955, când o reclamă a dat din eroare un număr de telefon al Centrului pentru a-l contacta pe Moș. Un colonel de serviciu a răspuns copiilor pentru a nu-i decepționa și aceasta a devenit de atunci o tradiție.
Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, NORAD și Microsoft au mai lansat și un site internet, noradsanta.org, cu jocuri și video.