Parlementul European a adoptat marţi noul program european Erasmus+ care va asigura finanţarea necesară pentru burse în străinătate pentru studenţi, profesori, formatori şi ucenici.
Animatorii din organizaţiile pentru tineri, ca şi voluntarii sau tinerii sportivi vor putea de asemenea să beneficieze de aceste fonduri. Un nou mecanism pentru garantarea împrumuturilor va permite studenţilor să obţină credite în condiţiile cele mai favorabile de pe piaţă pentru studii de master într-o altă ţară.
„Programul Leonardo da Vinci este activ din 1995 și a fost un mare succes. Nu începem de la zero în lupta împotriva șomajului în rândul tinerilor și în eforturile noastre pentru formare, mobilitate și unitate ale Europenilor, dar trebuie să avem grijă de programele existente și să le finanțăm în mod adecvat”, a spus raportorul Doris Pack (PEE, DE), anunță europa.eu.
Noul program reuneşte programele actuale din sectorul educaţiei, al formării proesionale şi al tineretului – Comenius, Erasmus, Erasmus Mundus, Leonardo da Vinci (formare profesională) şi Grundtvig – şi pentru prima oară introduce sportul ca sector specific. Aceste sub-programe își păstrează numele actuale, aşa cum sunt cunoscute publicului european.
Cu un buget total de aproximativ 14,7 miliarde de euro, Erasmus+ susţine mobilitatea tinerilor între 13 şi 30 de ani şi propune un mecanism de garantare a împrumuturilor pentru studenţii la master. Datorită acestui nou instrument, tinerii vor putea obţine credite în condiţii favorabile – în valoare de 12 000 euro (pentru un master de un an) până la 18 000 de euro (pentru studii de doi ani) – pentru a –şi finanţa studiile în străinătate. Parlamentul subliniază că acest mecanism nu trebuie să înlocuiască niciun sistem de burse existent şi nici crearea unor alte instrumente de finanţare la nivel naţional.
Erasmus+ va sprijini de asemenea un nou tip de parteneriate între instituţiile de învăţământ şi întreprinderi.Alianţele cunoştinţelor şi alianţele pentru competenţe sectoriale ar trebui să permită formarea profesională a tinerilor într-un mediu real de muncă, dar şi noi metode de predare adaptate cererilor de pe piaţa muncii.