Domnica Cemortan va scrie o carte despre naufragiul navei Costa Concordia

IMG_9808
Foto: Domnica Cemortan - O parte din presă mi-a distrus viața! Chișinău 17.09.2009

Domnica Cemortan, martor principal în procesul din Italia privind naufragiul navei Costa Concordia, și-a făcut publică poziția față de caz.

„După doi ani de la producerea accidentului încă mi se mai pun întrebări despre care era funcția mea la bordul navei”, astfel explică tânăra ieșirea sa în fața presei.

Domnica Cemortan a declarat că ajuns să muncească în cadrul companiei Costa Crociere după ce a aplicat la un concurs în compania respectivă.

„În seara naufragiului la bordul vasului de croazieră Costa Concordia mă aflam în vacanță în calitate de pasager. La sfârșitul contractului cu compania, am avut ocazia să merg în croazieră cu un preț redus pe vasul Costa Concordia și desigur am acceptat”, a anunțat Domnica Cemortan.

 

Domnica Cemortan. Chișinău. 17.09.2013
Domnica Cemortan despre cazul vasului naufragiat Costa Concordia în cadrul unei conferințe de presă. Chișinău. 17.09.2013

„La bordul navelor de croazieră Costa Crociere, ocupam postul de „ambasadoare a limbii ruse” eram răspunzătoare de contactul dintre pasagerii ruși și compania. Lucrul meu era să informez pasagerii aflați la bord despre sejurul care îl vor face, țările care vor fi vizitate, să traduc meniul etc. Deasemenea făceam anunțuri de tip informativ și „Drill”, anunțuri care pregătesc pasagerii pentru un naufragiu, care se făceau de pe puntea de comandă a vasului, ceea ce înseamnă că accesul meu la puntea vasului era autorizat.”

„Eram pe puntea de comandă în momentul impactului unde eram invitată să văd panorama insulei Giglio, dar nu eram alături de capitan. El era înconjurat de 15 ofițeri cu care lucra împreună. Eram la 20 metri distanță de el”, a declarat tânăra.

Domnica Cemortan cere să fie trasă la răspundere penală și compania Costa Crociere deoarece nu doar o singură persoană (n.r. Francesco Schettino) poate fi trasă la răspundere pentru un asemenea accident.

Domnica Cemortan a depus o plângere la procuratura din R. Moldova împotriva a două posturi TV care nu au cenzurat comentariile insultătoare a vizitatorilor pe site-ul acestora. „Sper să identifice aceste persoane care au plasat masaje calomnioase sub protecția anonimatului și să fie trase la răspundere. Totodată voi acționa în judecată și aceste posturi deoarece au cenzurat dar au încurajat și susținut asemenea comentarii timp de 2 ani pe site-ul lor”.

Totodată a depus și o plângere împotriva unui ziar în limba rusă care ar fi operat cu informații neverificate.

 

Domnica Cemortan a Chișinău. 17.09.2013
Domnica Cemortan a acționat în judecată ziarul italian La Nazione pentru răspândirea informațiilor false. Chișinău. 17.09.2013

Tânăra  a mai declarat că va da în judecată și mai multe persoane din Italia care au făcut declarații defăimătoare contra ei. La moment aceasta a acționat în judecată ziarul italian „La Nazione” pentru că au răspândit informații false despre ea și pentru că a fost prima publicație care a titrat: „Domnica Cemoran: Îl iubesc pe Schettino“ declarație care ar fi fost făcută în fața procurorilor din Italia în timpul interogatoriului.

Domnica a declarat că un întreg birou de avocați se ocupă de cazul ei în Italia, iar pentru a-și acoperi cheltuielile și-a vândut mașina.

Domnica Cemortan susține că este acum în negocieri cu niște persoane pentru a scrie în colaborare cu acestea o carte despre această experiență, care va ieși după finalizarea procesului din Italia și care va conține „detalii apetisante”.

După ce va fi audiată în următorul proces, Domnica Cemortan a promis că va reveni cu declarații suplimentare.

Reamintim că nava Costa Concordia s-a lovit de o stâncă, aproape de Insula Giglio, Italia, în ianuarie anul trecut. La bord se aflau 4.229 de persoane, din care 3.200 erau turiști. 32 de oameni au murit în tragedie, iar doi nu au fost găsiți nici până azi.

Totodată, în această noapte s-a încheiat operațiunea de redresare a navei Costa Concordia care a ajuns în poziție verticală. Costurile operațiunii de repunere pe linia de plutire a vasului se ridică la 600 milioane de euro. Coca navei va avea nevoie de reparații importante.

 

Insula Giglio, regiunea Toscana, Italia. 17.09.2013 PC: dailymail.co.uk
Insula Giglio, regiunea Toscana, Italia. 17.09.2013 PC: dailymail.co.uk
Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Olesea Cember
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente