La 24 martie, studenții de la specialitatea „Comunicare și relații publice” din cadrul Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării a Universității de Stat din Moldova, au ajuns la cea de-a patra ediție a proiectului „Cinci idei despre…”, care este realizat la cursul „Comunicare în situații de criză” și face parte dintr-o serie mai amplă de activități, ce se vor desfășura în contextul aniversării a 75-a a Universității de Stat din Moldova.
Invitata specială a acestui eveniment, Ludmila Gurău este Managing Partner&Director de Strategie în cadrul companiei de consultanță în comunicarea strategică QUBO Communications, mai mult, este traineră în comunicare strategică cu experiență de 15 ani în domeniu, dar și fost lector universitar, transmite usm.md.
În cadrul evenimentului, experta a prezentat exemple relevante ale instituțiilor cunoscute atât din Republica Moldova, cât și din România care realizează acțiuni de RSC și sustenabilitate, printre care: Spitalul Internațional Medpark, Tekwill, Școala Internațională Heritage, Metro Cash & Carry Moldova, brandul Coca-Cola, Medlife România și altele.
Cei prezenți la eveniment au analizat modul de interacţionare, de comunicare, de a face business în cadrul proiectelor de responsabilitate socială corporativă, iar la nivel de consumatori și angajați s-a discutat despre cum s-au schimbat comportamentul, aşteptările, valorile şi priorităţile acestora.
La întrebarea adresată de studenta Galina Stavila: „Dacă ați avea superputeri, ce ați schimba în domeniul responsabilității sociale?”, Ludmila Gurău a răspuns: „În Republica Moldova, activitatea de responsabilitate socială nu este măsurată în mare parte, iar eforturile celor care investesc mult în acțiuni de RSC rămân nevalorificate. De aceea, în primul rând este nevoie de a defini indicatorii de măsurare a performanței acțiunilor de RSC la nivel de stat. Astfel, vom cunoaște real care sunt brandurile din RM cele mai implicate social, dar vom putea motiva și companiile care nu consideră azi că RSC aduce valoare adăugată brandului să-și adopte programe de RSC.”
Ludmila Gurău a vorbit despre rolul vital al RSC în dezvoltarea unei companii, dar și despre cum acest concept a schimbat paradigma de afaceri în ultimii ani, astfel încât tot mai multe business-uri se poziționează din start ca fiind prietenoase mediului, de exemplu. La fel de interesante sunt și dezvoltarea a tot mai multe parteneriate publice private și mobilizarea pentru cauze sociale legate de mediu și probleme sociale.
Iar cele cinci idei despre responsabilitatea social corporativă, pot fi rezumate astfel:
# RSC presupune conștientizarea de către companii a impactului pe care îl are activitatea acestora asupra comunităților și mediului înconjurător.
# Comunicarea transparentă și autentică este esențială în raport cu consumatorii brandurilor în noul context global.
# Multe branduri încă mai așteaptă ca acțiunile de RSC să le genereze profit direct.
# RSC este o valoare de business esențială și trebuie încorporată în strategia de business a brandurilor, iar balanța bugetelor alocate pentru acțiuni de comunicare comercială versus acțiuni de RSC trebuie să se schimbe mult în favoarea acțiunilor de RSC.
# Prin acțiuni de RSC ne îngrijim de viitorul nostru. Dacă vrem ca acesta să fie durabil, trebuie să ne implicăm acum, atât brandurile, cât și consumatorii, angajații.
La eveniment au fost prezenți peste 50 de studenți și 7 profesori, printre care șefa departamentului Comunicare și Teoria Informării, dr., conf.univ. Rodica Ciobanu.
Autoare: Galina Stavila, studentă în anul II, FJȘC, USM
Acest material a fost scris și redactat de echipa USM. Informațiile prezentate în acest material nu reflectă nici într-un mod opiniile echipei #diez.