Publicitatea din Republica Moldova se dorește a fi adusă la un alt nivel; unul mai bun decât cel de pâna acum. În acest sens, studenții anului Departamentul de Comunicare și Tehnologii Informative, FJȘC, au organizat o expoziție cu genericul „Spălătorie Publicitară.”
Pozele expuse vor fi postate și pe pagina de Facebook „Spălătoria Publicitară” cu explicația greșelilor din ele. Organizatorii evenimentului invită persoanele care observă mesaje publicitare greșite atât din punct de vedere gramatical, stilistic, dar și al design-ului să le posteze și ei pe pagină pentru a atrage atenția producătorilor de publicitate.
Panourile publicitare greșite au fost fotografiate timp de două luni și au fost puse la uscat, trecând prin filtrul critic al viitorilor creatori de publicitate.
Elena Draguțan, Lector Universitar și Magistru În Comunicare Publică a spus că cei „Cei care au elaborat aceste publicități se vor supăra, dar toți am ieșit din Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, toți am învățat aceleași tehnici de lucru, dar nu știu de ce pe parcurs din lene ori neajuns de timp facem mici gafe”.
„Noi, ca viitori specialiști în domeniul comunicării avem abilitatea de a critica publicitatea autohtonă și a depista carențele majore comise, cele mai dese greșeli sunt cele gramaticale”, a spus Mariana Iliescu, studentă și ea la specialitatea „Științe ale Comunicării”.
Unii agenți economici responsabili de publicitate, de promovarea produselor sau a unei companii, demonstrează nu doar agramatism, dar și lipsă de inspirație, copiind imaginile, mesajele publicitare.