Veniturile şi profitul companiei Facebook au crescut în primul trimestru din 2017, cu 49%, respectiv 76%, faţă de acelaşi trimestru din anul trecut, datorită diviziei de reclame pe telefoane mobile care se dezvoltă rapid, transmite go4it.ro.
Profitul Facebook în primul trimestru a crescut cu 76,6% de la an la an, ajungând la 3,06 miliarde de dolari în 2017, iar venitul total a crescut cu 49% până la 8,03 miliarde de dolari.
Compania este aşteptată să genereze venituri globale din reclame, în 2017, în valoare de 31,94 miliarde de dolari, cu 42,1% mai mult faţă de anul trecut, potrivit firmei de cercetare eMarketer.
Astfel, Facebook ar avea o cotă de 22,6% din piaţa mondială a reclamelor pentru telefonia mobilă, liderul fiind Google, cu o cotă de 35,1%, potrivit eMarketer. Numărul utilizatorilor Facebook a crescut cu 17%, ajungâng la 1,94 miliarde, la 31 martie.
Profitul atribuit acţionarilor Facebook a crescut la 3,06 miliarde de dolari sau la 1,04 dolari pe acţiune, în primul trimestru, de la 1,73 miliarde de dolari sau 60 de cenţi pe acţiune, anul trecut.
Venitul generat de reclamele de pe telefoanele mobile a reprezentat 85% din venitul total generat de reclame, în valoare de 7,86 miliarde de dolari, în primul trimestru care s-a finalizat la 31 martie, comparativ cu 82%, anul trecut.
Directorul financiar David Wehner a spus, în cadrul unei conferinţe de presă, că veniturile generate de reclame vor scădea în restul anului 2017, pentru că s-a atins o limită a reclamelor, adică a numărului de reclame pe care le poate introduce pe pagina unui utilizator înainte de a-l deranja.
Noile produse, precum reclamele difuzate în mijlocul clipurilor video sau al celor care apar în aplicaţia de Messenger a Facebook ar putea contribui la creşterea veniturilor, dar aceste planuri sunt doar la început, au spus Mark Zuckerberg şi Wehner.