Guvern24.md este o platformă autohtonă de finanțare colectivă care a găzduit, de la lansare, sute de proiecte. #diez i-a întrebat pe membrii echipei ce administrează platforma care au fost cele mai de succes zece proiecte lansate, atât prin impactul lor social cât și prin suma de bani strânsă în urma donațiilor.
Harmasar | Debut Album
Harmasar, trupa de folk metal din Republica Moldova, a lansat o campanie de crowdfunding pentru a-și înregistra albumul de debut, care conține cele mai bune lucrări ale trupei. Echipa a reușit să strângă întreaga sumă țintită de 2 000 de euro.
Festivalul Moldo Crescendo op.2 Conace
Campania a fost lansată de un grup de tineri muzicieni care și-au dorit organizarea unui festival de muzică clasică în preajma unor monumente arhitecturale din țară. Scopul festivalului a fost organizarea a patru concerte: două în monumente de arhitectură în curs de renovare şi două în preajma edificiilor care necesită renovare. Tinerii au avut o sumă țintă de 1 500 de euro, dar au au reuși să strângă 1 513 euro.
Gala Studenților Originari din RM – O nouă viziune
Campania a fost organizată cu scopul de a revitaliza conceptul Galei Studenților Originari din Republica Moldova. Tinerii inițiatori au țintit o sumă de 3 500 de euro necesară pentru închirierea spațiului, pregătirea scenei, organizarea pauzei de cafea și acordarea premiilor pentru laureați. În urma campaniei s-au strâns 2 746 de euro.
Monumental Art
Radu Dumbrava, absolvent al Academiei de Arte din Chișinău și autorul mai multor proiecte de pictură urbană, a lansat o campanie de crowdfunding pentru a ajunge la cel mai prestigios festival de pictură murală din Europa, MONUMENTAL ART din orașul Gdansk, Polonia. Radu a fost susținut de donatori și a reușit să strângă o sumă de 824 de euro, deși a avut ca scop 800.
Un copil fericit
Ilie Bivol a lansat campania de crowdfunding în ajunul sărbătorilor de iarnă pentru a le cumpăra copiilor de la orfelinate cadouri, dulciuri și fructe. Ilie a dorit să strângă 5 000 de euro. Donațiile au fost în sumă de 3 548 de euro.
Salvează pe Matei
Pentru Matei a fost organizată o campanie de strângere de fonduri pentru că băiețelul a fost diagnosticat cu o tumoare la rinichi. În urma donațiilor s-au strâns 15 942 de euro, din totalul țintit de 25 000.
O rază de lumină
Campania a fost organizată de grupul „Ask a mom” pentru o familie social-vulnerabilă din Hâncești, cu ocazia sărbătorilor de Crăciun. S-a reușit strângerea sumei de 2 984 de euro, mai mult decât suma plănuită de 2 500 de euro.
Hospice Bike Tour
Cei de la Hospice Angelus, organizația care este principalul furnizor de servicii de îngrijire paliativă oferite gratuit copiilor şi adulţilor ce suferă de boli incurabile, și-au propus să facă un Bike Tour pentru un scop caritabil. Ei au reușit să strângă 9 116 euro de la donatori din suma țintită de 10 000.
Parc modern în Ungheni
Locuitorii orașului Ungheni au inițiat o campanie de strângere de fonduri pentru a renova parcul central din oraș. Ei au avut nevoie de 10 000 de euro, dar au strâns 10 339 de euro.
Centru de agrement în Telenești
Asociația tinerilor din orașul Telenești, alături de Administrația Școlii Sportive și populația din regiunea respectivă, au inițiat o campanie de strângere de fonduri pentru a construi un teren de minifotbal și un teren de baschet. Ei au strâns din donații suma de 5 707 euro, deși suma țintă era de 3 000 de euro.