(infografic) Suntem prea bolnăvicioși sau perfect sănătoși? 93% de moldoveni merg la farmacii

farmacia
Foto:adercalabria.it

Patru din zece moldoveni, atunci când răcesc, aleg să se trateze acasă, evitând să consulte medicul de familie. Asta arată rezultatele unui sondaj realizat de Magenta Consulting în perioada septembrie – octombrie, al anului trecut. Chiar dacă aproape jumătate din populația Republicii Moldova reușește să evite doctorii, aceasta refuză, în majoritatea cazurilor, doar medicul, nu și administrarea preparatelor medicamentoase.

farmacii-infografic

Ne vedem la farmacie, cu o probabilitate de nouă din zece

Magenta Consulting, de această dată, a aflat cât de des moldovenii pășesc pragul farmaciilor, dar și portretul consumatorului pentru cele mai populare farmacii din țară. Așadar, 93%, adică nouă din zece moldoveni fac cumpărături la farmacie.

Cei mai mulți sunt respondenții, a treia parte din totalul celor intervievați, care cumpără medicamente o dată pe lună și mai rar. Printre aceștia se întâlnesc mai des bărbații, persoanele din mediul rural, și cei ce au un venit lunar cuprins între 1000 și 2000 de lei.

28% din respondenți susțin că merg la farmacie de câteva ori în decursul unei luni. Această categorie de oameni este reprezentată într-o măsură mai mare de către femei, moldovenii cu vârsta cuprinsă între 35 și 45 de ani și cei ce au venit lunar de peste 3000 de lei. Săptămânal farmaciile sunt vizitate de femei și cei ce stau la oraș.

Frecvența de cumpărare din farmacii, %

Portretul cumpărătorului pentru cele mai populare farmacii

Pentru echipa Magenta Consulting a fost important să afle cine, conform rezultatelor statistice, este cumpărătorul fidel al celor mai populare farmacii din Republica Moldova. Astfel, clientul Farmaciei Familiei este un locuitor al mediului urban, celibatar și are un venit lunar de peste 5000 de lei.

Farmacia Felicia este mai populară, de asemenea, printre cei ce atât printre cei care câștigă peste 5000 de lei pe lună, printre orășeni, cât și printre săteni, printre tinerii ce au între 18 și 25 de ani, casnice și casnici.

O altă rețea de farmacii, Hippocrates, este preferată de către cei care au un venit mai mic față de rețelele enumerate mai sus – între 3000 și 4000 de lei, de persoanele mai în vârstă – între 25 și 45 de ani.

La polul opus, cumpărătorul farmaciei Orient are studii superioare, câștigă peste 5000 de lei pe lună și se află, cel mai des, într-o relație de concubinaj.

Rezultatele sondajului Magenta Consulting arată că, indiferent de frecvența vizitelor la farmacie și de farmacie în special, doar o mică parte dintre locuitorii mediului rural le vizitează. Totodată, din întreaga populație a Republicii Moldova, doar 6% de moldoveni (nici a zecea parte) nu merg la farmacii. Rămâne doar să aflăm, suntem prea bolnăvicioși sau perfect sănătoși datorită vizitelor regulate la farmacii?

Metodologie: Sondajul a fost realizat de Magenta Consulting pe un eșantion probabilistic stratificat multistadial de 1129 de respondenți, cu o marjă de eroare de +/-3% la un nivel de încredere de 95%. Datele au fost colectate în perioada 22 septembrie – 8 octombrie, 2015. Datele au fost adunate din chestionarele ce au fost colectate prin intermediul interviurilor față în față.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente