Modul în care se folosesc rețelele de socializare, îndeosebi Facebook, spune multe despre personalitatea utilizatorilor și despre profilul lor psihologic.
Acest fapt este susținut de o echipă de cercetători britanici de la Universitatea Brunel, într-un studiu publicat în Personality ans Individual Differences, relatează agerpres.ro.
Cercetarea s-a desfășurat cu ajutorul câteva mii de utilizatori de Facebook, invitați să completeze un chestionar online și cărora le-a fost analizat comportamentul pe web (profil, comentarii, like-uri etc.). Intenția cercetătorilor a fost să stabilească trăsăturile de personalitate în funcție de elemente precum sociabilitatea, stima de sine, extraversiunea, deschiderea de mentalitate sau narcisismul. Chiar dacă studiul este încă în desfășurare, primele rezultate permit extragerea principalelor tendințe.
# Anxioșii sunt în căutare permanentă de aprobare (prin like-uri și comentarii), pe care o solicită. Dacă numărul de like-uri nu este la înălțimea așteptărilor lor, se simt frustrați.
# Pentru extravertiți, Facebook este o platformă de exprimare și de comunicare activă. Ei nu se limitează doar să dea și să primească like-uri, ci și să primească ori să posteze comentarii.
# Pentru narcisiști sunt caracteristice fotografiile din abundență, postările cu realizările profesionale sau personale și performanțele sportive. Ei așteaptă comentarii pozitive, complimente, felicitări și numeroase like-uri.
# Discreții intervin mai puțin regulat pe Facebook (ceea ce nu înseamnă că nu accesează des rețeaua de socializare, fie și numai să vadă ce au postat ceilalți). Nu le place să vorbească prea mult despre ei, despre viața personală sau activitățile lor, la care se referă indirect.
# Sentimentalii au multe postări despre relațiile de dragoste. Acest lucru poate însemna pur și simplu nevoia de a-și exprima atașamentul față de celălalt și de a-l aduce la cunoștință, dar postările insistente (de tipul „te iubesc la nebunie„ sau „îmi lipsești deja”) trădează și un sentiment de nesiguranță în relație și o neîncredere în sine însuși.
În studiu se spune că aceste categorii nu sunt exclusive, unii se vor recunoaște sau se vor identifica cu aceste persoane, alții, deloc. Totuși această clasificare, ce urmează să fie îmbogățită, nu le va părea absurdă multor utilizatori de Facebook.