Echipele înscrise în cursa Diamond Challenge, pentru cel mai bun concept de afacere, au parte de câteva traininguri de instruire în domeniul business-ului și marketing-ului, ce îi va ajuta în dezvoltarea ideii lor.
Diamond Challenge Moldova a ajuns la a doua ediție și până acum în cursă sunt înscrise circa 40 de echipe, ceea ce înseamnă tot atâtea idei de afaceri.
Organizatorii au decis ca pentru această ediție, să ofere și o serie de traininguri pentru ca elevii înscriși în competiție să fie îndrumați de către specialiști în dezvoltarea afacerii lor.
„Trainigurile se organizează pentru prima dată, chiar dacă Diamond Challenge Moldova se află deja la a doua ediție. Din experiența anului trecut, am înțeles că elevii care participă au nevoie de o inițiere în lumea antreprenoriatului și le este util să cunoască experiența celor care deja au succes în domeniu”, a menționat Ana Mîrza, specialist PR.
În prima zi de traininguri, elevii au cunoscut aspectele legale ale unei afaceri, din discuțiile cu avocatul Vladimir Palamarciuc și practici utile de marketing prezentate de Mihaela Albu. De asemenea, participanții au întâlnit tineri antreprenori, care și-au prezentat afacerile, oferindu-le elevilor toată susținerea pentru ideile lor.
„Am mai multe idei, printre care să schimb lumea”, ne-a spus Liviu, unul dintre participanți.
Liviu a rămas impresionat de trainerii care au venit, fiindcă au demonstrat prin exemplele lor că și în Moldova businessul lucrează și pot fi făcuți bani. Cu toate că e greu, tânărul a învățat că, după fiecare eșec, trebuie să încerci din nou. „Am mai multe idei, printre care să schimb lumea, pentru că așa și cum Steve Jobs spunea: „Cine e destul de nebun să creadă că poate schimba lumea, acela chiar reușește”.
Dorina Midrigan, a venit pentru traininguri, de la Chișcăreni, și a rămas mulțumită de tot ceea ce a învățat. În prezent se implică în afacerea părinților: „Avem o afacere cu părinții, o fermă de prepelițe în Chișcăreni. Eu mă ocup de publicitate și crearea unei imagini bune companiei noastre”. Dorina ne-a mai spus că este nerăbdătoare să absolvească liceul, pentru ca să înceapă și ea să se implice în proiecte personale și să simtă că este importantă pentru societate.
Despre importanța unui astfel de training, ne-a vorbit Mihaela Albu, studentă la ASEM și cea care i-a familiarizat pe tineri cu câteva idei despre politicile de marketing:
„Informația este putere. Atunci când cunoști, poți să ai mai multă influență. Tinerii de azi sunt foarte deschiși, au multe idei, iar ceea ce au învățat îi va motiva și le va da șansa să crească. Azi au fost foarte receptivi, au pus și întrebări la care nu mă așteptam.”
Sesiunile de instruire se organizează pe durata a două weekend-uri (11 – 12 octombrie și 18 – 19 octombrie). Următoarea etapă în cadrul celei de-a doua ediții Diamond Challenge Moldova va avea loc în decembrie. Între timp, aplicanții lucrează asupra planului de afaceri împreună cu mentorul lor.
La finalul parcurgerii tuturor etapelor, o echipă de specialiști vor remunera cel mai reușit concept de afacere și o idee de afacere cu impact social cu câte 500 USD + posibilitatea de a concura în etapa finală din Delaware, SUA.