Organizatorii Eurovision Song Contest au anunțat în această săptămână despre planurile de extindere în America Latină, după ce în America de Nord a debutat deja în SUA, iar în 2023 va fi organizat Eurovision Song Contest Canada.
Eurovision Song Contest Latin America va fi produs de Christer Björkman de la Voxovation, Anders Lenhoff, Ola Melzig, Peter Settman și Greg Lipstone, producătorii American Song Contest și Eurovision Song Contest Canada.
Concursul Eurovision 2022 a generat peste 75 de milioane de spectatori unici pe YouTube în 232 de teritorii din întreaga lume, țările din America Latină fiind printre piețele cu cele mai bune performanțe pentru țările neparticipante. Dintre aceste țări se numără Argentina, Brazilia, Chile și Mexic, care au înregistrat cele mai multe vizionări.
Producătorii vor începe acum căutarea unui oraș gazdă pentru Eurovision Song Contest Latin America printre piețele cu cele mai bune performanțe în lunile următoare.
Eurovision Song Contest Latin America marchează cea mai recentă dezvoltare în extinderea globală a Eurovision Song Contest.
Concursul American Song Contest de la NBC, care și-a încheiat ciclul de opt săptămâni pe 9 mai, a înregistrat o creștere a spectatorilor pentru marea finală, în timpul căreia starul K-pop AleXa a fost încoronat câștigătorul sezonului 1. Eurovision Song Contest Canada, coprodus cu partenerul Insight Productions (o companie Boat Rocker), va debuta în 2023.
Supraveghetorul executiv al Eurovision Song Contest, Martin Österdahl, a declarat: „După lansarea Concursului American Song Contest și cu planurile în curs pentru Eurovision Song Contest Canada anul viitor, EBU este încântată să lucreze acum cu Voxovation pentru a aduce entuziasm și magia Concursului Eurovision pentru America Latină. Formatul unic Eurovision găsește noi fani pe tot globul în fiecare an și abia așteptăm să extindem brandul în această parte extrem de diversă a lumii.”
Concursul cântecului Eurovision, organizat de EBU, este cel mai mare eveniment de muzică live din lume, cu peste 180 de milioane de oameni asistând pe canale liniare și digitale în 2022.
În timpul marii finale, cotele de audiență din 40 de piețe dublează în mod obișnuit audiența în orele de maximă audiență pe rețelele participante, iar în rândul publicului cu vârsta între 15 și 34 de ani, audiența este de patru ori mai mare.
Concursul a lansat carierele globale ale unei game largi de artiști, inclusiv cei mai recent câștigători italieni Måneskin, precum și Celine Dion, ABBA, Julio Iglesias și mulți alții.