Ieri, 9 iulie, mai multe persoane s-au plâns viceprim-ministrului Andrei Spînu despre anularea curselor de zbor ale companiei FlyOne. Drept urmare, Autoritatea Aeronautică Civilă a venit cu o reacție și o serie de recomandări pentru persoanele care au avut de suferit în urma acestor anulări.
„Am primit mai multe plângeri de la cetățeni referitor la anularea curselor de zbor ale companiei FlyOne. Astăzi, alte 5 curse au fost anulate. În acest sens, am dat indicație Autorității Aeronauticii Civile să investigheze în detaliu activitatea acestei companii și să retragă/modifice/suspende actele permisive în cazul în care aceasta nu își poate onora angajamentele față de oamenii cărora le vinde bilete”, a scris ieri Spînu pe canalul său de Telegram
Ulterior, Autoritatea Aeronautică Civilă a îndemnat pasagerii să urmeze etapele menționate mai jos, în cazul reținerii sau anulării zborului.
# În cazul anulării unui zbor regulat, consultați site-ul www.caa.md, Protecția consumatorilor, zboruri anulate – https://www.caa.md/zboruri-anulate-3-30
# În cazul întârzierii unui zbor regulat, consultați site-ul www.caa.md, Protecția consumatorilor, zboruri întârziate https://www.caa.md/zboruri-intirziate-3-29
# În cazurile când pasagerul a procurat un bilet de avion de la compania aeriană, pentru o cursă regulată, asistența urmează a fi oferită de către compania dată. Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate în adresa companiei aeriene, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorității Aeronautice Civile – adresa: mun. Chişinău, bulevardul Dacia, 80/2. Concomitent nu ezitați să apelați telefonul consumatorului (022)823583 pentru o consultație.
# În cazul unei curse neregulate, charter, atunci când pasagerul a procurat un pachet turistic, prin intermediul unei agenții de turism și nu are legătură directă contractuală cu compania aeriană, asistența va fi acordată de către agenția turistică. Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate în adresa agenției de turism, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorității Aeronautice Civile.
Cu o reacție a venit și compania de zbor: „Una din aeronavele FLYONE a avut o defecțiune tehnică, în consecință a fost perturbat întreg orarul de zbor. Imediat ce am depistat această problemă, am întreprins toate măsurile pentru a înlătura defecțiunea și pentru a reuși să onorăm zborurile planificate. Totuși, din cauza crizei pieselor de schimb și a livrării întârziate, această problemă a durat mai mult, iar astăzi, 9 iulie au mai fost anulate unele curse planificate. În tot acest timp am încercat să găsim alternative, la fel, în continuare analizăm toate posibilitățile care ar duce la rezolvarea acestei probleme, însă supraîncărcarea sectorului și criza prin care trecem ne îngreunează procesul. La adresele de email indicate în rezervare, pasagerii au primit lista de posibilități pe care le oferă compania. Angajații noștri depun toate eforturile pentru a putea discuta și a rezolva fiecare problemă care apare în urma acestor anulări, însă apelăm și la înțelegere din partea pasagerilor, așa cum este un caz de forță majoră.”
E de menționat că în ultima perioadă pasagerii din întreaga lume se confruntă cu întârzieri sau anulări de zboruri. Potrivit Autorității Aeronautice Civile, „urmare a doi ani de pandemie a fost erodată capacitatea agenților aeronautici de a face față transportării unui număr mare de pasageri pe calea aerului, ceea ce cauzează anulări sau amânări de zboruri în majoritatea aeroporturilor internaționale. În aceste cazuri important este ca operatorul aerian să informeze constant și să asigure drepturile pasagerilor care au fost afectați.”