În cadrul acceleratorului de afaceri Upcelerator participă și tineri din diasporă. Andrei Țăruș este din Moldova și locuiește acum în Suedia, unde dezvoltă un startup care se ocupă de procesarea și oferirea informației într-un format clar și acționabil pentru companii, oferindu-le clienților resurse informaționale necesare pentru a lua decizii mai bune în fiecare zi.
– Povestește un pic despre tine. Cu ce te ocupi? Care este experiența ta?
– Sunt un profesionist în managementul lanțului de aprovizionare cu peste șapte ani de experiență în companii locale și internaționale din sferele: soluții de securitate, retail, e-commerce și producție.
– Cum te-ai caracteriza printr-o frază?
– Sunt curios, explorator și creez simplitate în medii complexe.
– Cum a apărut ideea de startup și ce problemă soluționează?
– Procesând date din sisteme informaționale variate, am observat barierele cu care se confruntă companiile mijlocii și mari în interpretarea, comunicarea și utilizarea datelor în procesul decizional. Datele unei companii sunt dispersate în sisteme diferite, departamente sau pe masa experților ceea ce îngreunează înțelegerea integrată a companiei de către managerii de primă linie și cei executivi.
Un business modern are posibilitatea să colecteze informație și indicatori necesari pentru a îmbunătăți deciziile managerilor. Din păcate, soluțiile existente sau sunt scumpe sau sunt prea complicate pentru afacerile mai mici unde nu există o persoană dedicată pentru procesarea și interpretarea datelor. Astfel, companiile mici pierd teren în fața companiilor mari.
– Ce soluție propune?
– Soluția startup-ului SeizeBit este dezvoltarea unui dashboard cu informație principală ce integrează informația din sistemele de planificare a companiilor și le permite să identifice crize potențiale. De asemenea, contribuim la democratizarea instrumentelor de business intelligence prin procesarea și oferirea informației într-un format clar și acționabil, oferindu-le clienților resurse informaționale necesare pentru a lua decizii mai bune în fiecare zi. Adițional, utilizatorii vor putea primi notificări în caz de schimbare puternică a tendințelor.
– Cum a fost să comunici cu potențialii clienți, ce ai învățat din comunicarea cu ei?
– Potențialii clienți au o sursă vastă de sisteme și instrumente, însă ei doresc ajutor la simplificarea analizei afacerii lor.
– Care e cel mai valoros sfat primit de la mentorii din accelerator?
– Să înțeleg profilul clientului potențial și să învăț de la ei care e cea mai critică problemă pe care pot să o rezolv.
– Cum a evoluat ideea de la începutul acceleratorului?
– Ideea a evoluat de la o afacere de consultanță în business într-o afacere de „cocreare” a produselor software de analiză a datelor în următorii cinci ani.
– Descrie echipa de fondatori: nume, prenume, ocupație de bază, rol în startup.
– Andrei Țăruș, fondator. Ocupația de bază – dezvoltarea procesului de planificare în companie de producție internațională.
– La ce lucrați acum?
– Definitivăm funcționalitatea produsului nostru și industriile cu care lucrăm.
***
Upcelerator este organizat de acceleratorul de inovație și antreprenoriat Dreamups, partener general Orange System, cu sprijinul EFSE Entrepreneurship Academy și realizat cu sprijinul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Suediei în cadrul proiectului Tekwill.