Astăzi, 4 iunie 2020, se împlinesc șase ani de când Serviciul „Telefonul Copilului” este funcțional în Republica Moldova. În această perioadă, au fost recepționate 38 069 de apeluri din întreaga țară, dintre care 29 985 de apeluri unice şi 8 084 de apeluri repetate. De serviciile „Telefonul Copilului” au beneficiat până în prezent 25 258 de copii și 4 727 de adulți.

Cele mai frecvente teme abordate de copii în discuție cu specialiștii serviciului sunt dificultățile de relaționare cu părinții/semenii, probleme sentimentale, lipsa de comunicare, sexualitate sau aspectul fizic. La fel, adulții apelează serviciul pentru a se informa despre regimul de întrevedere cu minorii, procedura de solicitare a ajutorului social. Un alt subiect de mare interes pentru apelanți este raportarea cazurilor de încălcare a drepturilor copiilor.

Recepționarea la linie a cazurilor de violență, neglijare, exploatare sau trafic de persoane a permis ca 2 811 de copii să beneficieze de asistență din partea psihologilor serviciului, cât și de intervenția autorităților.

Totodată, din luna martie 2020 până în prezent, la Telefonul Copilului au fost recepționate 87 de apeluri despre COVID-19. 68 de copii au fost informați despre ce este noul coronavirus și care sunt măsurile de protecție împotriva infecției, iar 19 adulți au fost consiliați cu privire la relaționarea părinte-copil în contextul autoizolării și respectarea graficului de întrevedere cu copilul în situație de carantină.

Serviciul „Telefonul Copilului” este disponibil non-stop și poate fi apelat gratuit din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă la numărul scurt 116 111. De asemenea, poate fi accesat prin mijloace de comunicare în rețeaua Internet Skype – TelefonulcopiluluiMoldova116111 – și pe chatul disponibil pe pagina web telefonulcopilului.md. Apelurile sunt anonime și confidențiale.