Treptat, reprezentanții sectorului public și privat își reanimează activitățile. În acest sens, mai mulți angajați revin la locurile de muncă utilizând intens diverse echipamente de comunicații (telefoane, stații emisie-recepție), tehnică de calcul sau de operare (tablete, laptopuri, calculatoare, computere etc).

Pentru evitarea contaminării și răspândirii infecției cu coronavirus, este necesară dezinfectarea celor mai utilizate echipamente pentru a asigura protecția angajaților la locul de muncă, mai cu seamă atunci când dispozitivele sunt folosite de mai mulți angajați, în mai multe ture de lucru.

Autoritățile din domeniul sănătății recomandă dezinfectarea periodică a locului de muncă pentru eliminarea germenilor și impurităților de pe suprafețe, fapt care scade esențial riscul de răspândire a virusului.

În această ordine de idei, STISC vine cu un set de recomandări pentru menținerea echipamentelor de comunicații și IT curate și dezinfectate.

# Înainte de începerea procesului de curățare, asigurați-vă că echipamentul este oprit și deconectat de la sursa de alimentare.

# Aplicați o soluție de apă cu detergent pe o lavetă moale și ștergeți suprafețele echipamentului pentru a îndepărta toată murdăria de pe dispozitiv. Absorbiți soluția în exces și uscați dispozitivul.

# După curățare, echipamentele necesită a fi dezinfectate cu alcool sau cu orice altă soluție pe bază de alcool cu o concentrație de cel puțin 70 %.

# Aveți grijă ca substanța cu care veți curăța afișajul ecranului să nu conțină acetonă.

# Evitați pulverizarea soluției direct pe echipament sau pe ecran, deoarece poate să pătrundă în interiorul dispozitivului și să îl deterioreze.

# Nu folosiți substanțe de curățat geamuri, agenți care conțin apă oxigenată sau înălbitor, substanțe abrazive sau sprayuri pentru uz casnic pentru a curăța sau a dezinfecta dispozitivul.

# Pentru siguranța dumneavoastră, este interzisă aplicarea oricărui tip de soluții/substanțe pe sursele de alimentare cu energie electrică.