Teatrul Național „Mihai Eminescu” ți-a pregătit un repertoriu divers. De la comedie la dramă, iar experiența pe care o veți trăi alături de actorii pieselor o să vă pună foarte multe întrebări despre ce este viața și cum am ajuns s-o trăim în zilele astea.

# „Storcătorul De Fructe” de Ilia Cilaki, 17 decembrie, ora 18.30, Sala Studio

image

„Storcătorul de fructe” reprezintă o privire dintr-o parte la majoritatea familiilor din societatea modernă. Acțiunea piesei are loc într-un apartament în care cei apropiaţi locuiesc împreună: bunicul, bunica, mama, tatăl, fiica, ginerele, socrii, un bebeluș. E o piesă despre comunicare. Mai bine zis, despre faptul că poţi vorbi, dar fără să comunici. În această piesă toţi vorbesc, dar niciunul nu-l înţelege pe celălalt. Fiecare are dreptate, dar nu există armonie. Vinovaţii sunt ceilalţi. De fapt, e o piesă despre criza comunicării între cei mai apropiaţi oameni.

„Storcătorul de fructe” este prima piesă a dramaturgului Ilia Cilake, montată pe o scenă din Republica Moldova.

# „O Aventură Tomnatică” de Semion Zlotnikov, 18 decembrie, ora 18.30, Sala Studio

image (1)

„O aventură tomnatică” – o incursiune insolită în universul casnic al zilelor noastre – o comedie dulce-acrișoară, farsă cu subînțeleseseți, plină de replici sclipitoare. Spectacolul prezintă o radiografie necruțătoare a vieții unui cuplu ce vrea să o ia mereu de la capăt.

# „Livada De Vișini” de A.P. Cehov, 19 decembrie, ora 18.00, Sala Mare

image (2)

Pe piesa „Livada de vișini”, Cehov o considera comedie, Stanislavski – tragedie, iar pe afișul de la premieră, în 1904, scria dramă. Aceasta devine, în viziunea regizorului Alexandru Cozub, tragicomedie, un spectacol savuros despre setea de iubire împărtășită, despre nevoia de sens și împlinire.

Trei generații de personaje – egocentrice, naive, risipitoare și flecare – nu se ascultă unul pe celălalt și nici n-o vor; îi adună doar livada, mai mult cea din aduceri aminte decât cea înflorind sub ferestre.

Livada de vișini de la Chișinău provoacă, vorbind de imperativul schimbării, de indiferență și resemnare – struna ruptă poate fi doar înlocuită – dacă, asemenea bătrânului Firs, „nu mai înţelegi nimic… totul s-a destrămat”, rămâi zăvorât în casa pustie.

# „Dosarele Siberiei – cifrele au suflet” de Petru Hadârcă, 21 decembrie, ora 18.00, Sala Mare

image (3)

Spectacolul povestește soarta românilor basarabeni persecutați, masacrați și exterminați de regimul comunist prin foamete organizată, prin deportări în masă și prin încarcerare în gulag.

# „Peppi Ciorap-Lung” de Astrid Lindgren, 22 decembrie, ora 12.00, Sala Mare

image (4)

„Peppi Ciorap Lung” este un musical care aduce în scenă istorii haioase şi doldora de înţelesuri, mișcare, dans şi melodii de neuitat. Năstrușnica Peppi nu se lasă bătută cu una, cu două, face doar ce-i tună prin cap. După o întâlnire cu eroina noastră până şi hoţii se lasă de meserie! Să privim lumea prin lentila imaginaţiei lui Peppi şi de acum încolo nicio zi nu va mai semăna cu alta!

„Peppi Ciorap Lung” este povestea copilăriei fiecăruia dintre noi, spectacolul fiind pe placul tuturor, atât a copiilor, cât și a maturilor.

# „Panică La Grand Hotel” după Ray Cooney, 18 și 22 decembrie, ora 18.00, Sala Mare

image (5)

„Panica la Grand Hotel”, după Ray Cooney, în regia lui Sandu Vasilache, e o comedie de situaţie, cu multe încurcături, unde se încâlceşte şi se descâlceşte, în ritm alert, o sumedenie de probleme ce rezultă din aventurile amoroase ale personajelor principale. Şi aici – agitaţie, uşi trântite, o fereastră „ucigaşă” şi un mort… viu. Sandu Vasilache mai recurge la un şiretlic: inversând sexul personajelor din piesă, aduce în scenă (după Chiriţa lui Alecsandri) o protagonistă femeie jucată de un bărbat.