Veniturile influencerilor de pe rețelele sociale au crescut considerabil în ultimii ani. Acest lucru este confirmat de un studiu realizat de compania de marketing Izea. Prețul mediu al unei postări pe Instagram a crescut de la 134 de dolari în 2014 la 1 642 de dolari în 2019, iar brandurile din întreaga lume sunt dispuși să plătească acești bani.

Cercetătorii au studiat conținut plătit pe Facebook, YouTube, Instagram și alte alte platforme și au analizat modul în care prețurile s-au schimbat din 2014 până în 2019. Atât microinfluencerii (utilizatorii care au mai puțin de 100 de mii de abonați), cât și influencerii de rang înalt au fost incluși în elaborarea studiului. S-a dovedit că atât primii, cât și ultimii câștigă bani decenți pentru nivelul lor de popularitate.

Iată doar câteva cifre din acest raport:

# prețul mediu al unei fotografii plătite pe Instagram doar din 2018 până în 2019 a crescut cu 44 %;

# prețul mediu al unui post plătit a fost de 7,39 dolari în 2006, 407 dolari în 2014 și 1 442 de dolari în 2019 (timp de 13 ani prețul a crescut de 195 de ori);

# cele mai mari prețuri pentru influenceri din 2019 sunt pe un videoclip pe YouTube. O postare pe această platformă costă în medie 6 700 de dolari – de patru ori mai scump decât cel mai apropiat concurent (Instagram, 1 642 de dolari pe video);

# costul mediu al unei postări plătite pe Facebook a crescut din 2014 până în 2019, de la 8 la 395 de dolari;

# prețul pentru o postare pe Twitter a crescut în aceeași perioadă de la 29 la 422 dolari.

izea.com

Cei mai scumpi influenceri de pe Instagram

Se consideră că în 2019, cel mai scump influencer de pe Instagram este Kylie Jenner, sora lui Kim Kardashian.

Potrivit studiului Hopper HQ Instagram Rich List, care a fost lansat în vara anului 2019, ea are 151 de milioane de abonați și a fost plătită cu 1,2 milioane de dolari pe publicație în 2019.

Fotbalistul Cristiano Ronaldo, câștigă 975 de mii de dolari pe o publicație, chiar dacă este campion pe Instagram după numărul de abonați (189 de milioane).

Cântăreața americană Ariana Grande, cu 166 de milioane de abonați, ocupă locul trei și primește 966 de mii de dolari pentru un singur post publicitar.

Kim Kardashian, potrivit aceluiași studiu, ocupă locul al patrulea și câștigă 910 mii de dolari pe post, având 151 de milioane de abonați.

Cei mai bogați vloggeri

Lista celor mai bogați vloggeri pe YouTube în 2018 a fost publicată de revista Forbes.

Pe primul loc se află un băiat de șapte ani care face unboxing pentru jucăriile Ryan (canalul Ryan ToysReview are 22,5 milioane de abonați). Potrivit publicației, el (sau mai bine zis, părinții săi) câștigă 22 de milioane de dolari pe an.

Pe locul doi se află actorul și muzicianul Jake Paul din Los Angeles (19,7 milioane de abonați, 21,5 milioane USD pe an).

Pe locul trei se află canalul sportiv și de divertisment Dude Perfect (47,2 milioane de abonați, 20 de milioane de dolari pe an).