Răspunsuri la 11 cele mai frecvente întrebări pe care ți le pui când vrei să iei un leasing

interviu copy

Vrei să-ți iei un automobil, utilaj sau poate chiar un apartament și nu ai suficiente resurse financiare, iar implicarea într-un credit nu te avantajează? Aici îți vine în ajutor leasingul. Chiar dacă pare o procedură sofisticată, în esență, aceasta poate fi realizată în doar patru pași, iar contractul poate fi semnat chiar în aceiași zi, cu un pachet minim de documente și efectiv foarte puține momente stresate.

În cele ce urmează, Veaceslav Burlacu, Președinte al Comitetului de Conducere al MAIB-Leasing, ne va răspunde la cele mai uzuale întrebări, pe care, de regulă, le adresează clienții.

Dar să o luăm etapizat.

Să aflăm mai întâi ce este un leasing și care este diferența dintre această procedură și una de creditare.

Principala diferență dintre leasing și credit e faptul că bunul procurat în leasing financiar este utilizat de client, dar va aparține companiei de leasing până în momentul în care vor fi achitate toate ratele contractuale. De obicei, în cazul leasingului nu ai necesitatea de a avea alte bunuri pentru garantarea finanțării. Cu toate acestea, tu îți alegi singur bunul, iar compania finanțează cumpărarea acestuia.

În cazul creditului, cel mai probabil că va fi necesar de a identifica alte bunuri care vor garanta cel puțin acordarea inițială a finanțării pentru procurarea bunului ce va fi cu drept de proprietate, înregistrat în calitate de gaj.

În cazul leasingului, se încheie contractul de vânzare-cumpărare concomitent cu contractul de leasing. Deși obiectul se înregistrează după MAIB-Leasing, dumneavoastră primiți obiectul în utilizare completă, cu drepturi depline, achitând rate lunare egale, iar atunci când este achitată ultima rată, primiți dreptul de proprietate.

# Care sunt avantajele leasingului?

Simplu și rapid! De ce simplu? Deoarece singurul lucru important este să dispui de o cota proprie, care se achită ca avans inițial, de cel puțin 20-30 % din valoarea bunului. În rest, procedura de aprobare e simplă, fără pachete de documente sofisticate pentru aprobare, ești scutit de alte griji și bătăi de cap.

De asemenea, examinarea cererii are loc în cel mai scurt timp. De exemplu, poți primi aprobarea în decursul unei ore, iar în aceiași zi poți să-ți iei deja mașina. Mai mult, nu ai nevoie de bunuri pe care să le lași drept gaj, iar dacă îți dorești un bun din afara țării, compania te ajută și cu procedurile legate de import.

Nu trebuie să-ți faci griji nici pentru folosirea bunului. Spre exemplu, la cumpărarea unui autoturism primești tot setul de chei, ai certificatul de tip mandat, care e similar cu pașaportul tehnic al mașinii, iar ulterior nu ai nici o limită la utilizare.

# Ce venituri trebuie să aibă o persoană fizică pentru a beneficia de leasing?

În general, veniturile declarate trebuie să-ți permită achitarea plăților lunare de leasing și un nivel minim de cheltuieli curente pentru trai. Totuși, prezentarea certificatelor de venituri nu este întotdeauna obligatorie, deoarece la MAIB-Leasing avem proceduri foarte simple de verificare și aprobare, care oferă posibilități de finanțare chiar și fără confirmarea documentară suplimentară a veniturilor. În cazul în care asiguri o cotă semnificativă proprie pornind de la 30 %, primești aprobarea de finanțare fără documente financiare adiționale și analize suplimentare. În ultimul timp, pentru că am modelat mult condițiile, practic majoritatea clienților au parte de proceduri simplificate.

# Când se achită prima rată a leasingului?

Cota proprie a clientului în finanțarea bunului, care constituie de obicei 20-30 %, se achită sub formă de avans inițial în momentul în care urmează să fie efectuată plata pentru cumpărarea bunului. Prima rată lunară de leasing se face, de obicei, din luna următoare după încheierea contractului.

# În ce modalități se achită ratele lunare?

Achitarea ratelor lunare e una simplă și comodă, dat fiind faptul că persoanele au la dispoziție mai multe posibilități de plată. Spre exemplu, poate fi utilizat internet sau mobile bankingul, iar plățile se achită prin transfer virament. De asemenea, clientul poate depune banii și în numerar la orice sucursală Moldova-Agroindbank.

# Este posibilă achitarea a două-trei rate într-o lună?

Dacă economiile îți permit, desigur e posibil. Lucrurile se rezumă la dorința clientului, el poate veni și achita pentru o lună înainte, dacă a decis că nu vrea să vină la bancă luna următoare, sau poate achita două-trei tranșe și solicita revizuirea graficului de plăți. În acest caz, luna următoare el achită în continuare ratele, dar deja tranșele sunt revizuite și efectiv sunt mai mici.

# Contractul de leasing poate fi rescris pe o persoană terță?

MAIB-Leasing oferă posibilitatea de a trece contractul de leasing pe o altă persoană, căruia dorești să îi vinzi bunul. Prin urmare, dacă ai cumpărat o mașină în leasing și vrei să o vinzi, iar contractul de leasing încă nu a fost finisat, cumpărătorul poate prelua obligațiunile pe care le ai prin contract, sau solicita finanțarea prin încheierea unui contract nou. În ambele cazuri, însă, noi vom verifica corespunderea clientul potențial la condițiile de finanțare.

# În leasing pot fi achiziționate doar bunuri noi?

De fapt, în leasing poate fi procurată o gamă foarte largă de bunuri, cum ar fi autoturisme și camioane, echipamente și utilaje, tehnică agricolă, bunuri imobile și altele. Mai mult, acestea nu trebuie să fie neapărat noi. Leasingul îți oferă o libertate mai mare de alegere. Totuși, sunt anumite restricții în ceea ce ține de vechimea bunului, astfel, vârsta maximă a mașinii la momentul achitării leasingului nu trebuie să depășească 12 ani. Important este și faptul că bunurile pot fi procurate fie de la persoane juridice (dealeri oficiali), persoane fizice, chiar și prin import direct.

# Care este termenul în care poate fi încheiat un contract de leasing?

Contractul de leasing este încheiat pentru un termen de la unu până la cinci ani.

# Care sunt documentele de care are nevoie o persoană atunci când ia leasing?

După cum am menționat, pentru a lua un leasing ai nevoie de un pachet minim de documente, procedura fiind una foarte simplă. Spre exemplu, în cazul autoturismelor, de regulă, acesta se limitează doar la buletinul de identitate. Totodată, pot fi necesare și alte documente, dacă vorbim de finanțări în sume mai semnificative, sau solicitări de la agenți economici.

# Dacă persoana nu lucrează oficial, aveți nevoie de garant?

Noi nu solicităm neapărat prezența unui garant, dar în cazul în care clientul nu poate confirma, nici prin cota proprie, nici prin sursa de venituri, capacitatea sa de achitare a leasingului, poate fi acceptat și un garant. Există persoane care nu au venituri oficiale, sunt cazuri particulare, veniturile pe care le înregistrează fiind confirmate prin alte modalități. Însă, în unele cazuri, putem și refuza finanțarea dacă considerăm insuficientă confirmarea prezentată.

# Cum decurge procedura de înregistrare a unei solicitări de leasing?

Procedura de luare a unui leasing este una simplă și poate fi efectuată în doar patru pași:

1. Alegi bunul pe care vrei să-l cumperi;

2. Apelezi la MAIB-Leasing pentru a primi consultațiile necesare privind condițiile de finanțare în leasing, semnezi cererea și acordurile personale;

3. În baza aprobării semnezi Contractul de Leasing și depui în cont avansul propriu inițial;

4. MAIB-Leasing procură bunul ales, asigură toate procedurile necesare de înregistrare și asigurare a acestuia și ți-l transmite în folosință deplină.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente