Consiliul Audiovizualului (CA) urmează să aprobe astăzi rezultatele licitației prin care compania AGB Nielsen a obținut dreptul de a efectua în următorii 5 ani măsurarea cotelor de audiență ale televiziunilor din Republica Moldova.
Potrivit radiochisinau, AGB Nielsen, care activează de mai mulți ani în domeniul măsurării audiențelor TV în Republica Moldova, a fost singura companie care a participat la concurs, conform informației prezentate pe site-ul CA.
Decizia comisiei de licitație este însă contestată de PRO TV Chișinău care consideră că procesul de selectare a fost viciat şi îşi anunță clienții că nu va vinde publicitate pe baza punctelor de rating măsurate de această companie, scrie Mold-Street.com.
Potrivit Pro TV, de procesul de selectare s-a ocupat „o comisie formată din reprezentanți ai cinci televiziuni, dintre care patru vând publicitate prin două case de vânzări acuzate de înțelegere de cartel, casele de vânzări menționate, cinci agenți de publicitate şi doi clienți locali”.
Atribuirea dreptului de a măsura audiențele TV prin concurs deschis unui operator independent este prevăzut de noul Cod al serviciilor media audiovizuale intrat în vigoare la 1 ianuarie 2019.