Shopping Online, controlul permanent al banilor, transferuri imediate și disponibilitatea 24 de ore pe zi sunt doar unele beneficii ale deschiderii unui card bancar pentru un tânăr. AVI-Moldova, alături de Mobiasbancă – Groupe Société Générale și cu suportul Facilității de Dezvoltare a Fondului European pentru Europa de Sud-Est (EFSE DF) au lansat campania de educație financiară pentru tineri „Primul meu Card”!
Cu această ocazie, ieri, 26 noiembrie, peste 100 de elevi de le Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din orașul Anenii Noi au participat la o întâlnire unde au avut posibilitatea să discute cu reprezentantul Mobiasbanca, Octavian Buțuleac, director sucursala 6, din Anenii Noi.
Viitorii studenți au aflat cât este de important să aibă un card unde să-și păstreze banii pentru a putea mai eficient și confortabil să-i cheltuiască, de exemplu când efectuează cumpărături online sau când călătoresc în alte state. Octavian Buțuleac le-a povestit acestora despre diferența dintre cardul Visa și cel Mastercard, specificând că Visa operează doar cu valută în dolari americani, iar Mastercard în euro. Cunoscând aceste detalii, tinerii vor putea economisi bani atunci când achiziționează produse sau servicii într-o valută străină cu un card care convertește automat din lei în dolari sau euro.
La final de întâlnire, tinerii au fost îndemnați să participe la un concurs de eseuri unde pot câștiga o bursă de studii pentru perioada de un an și multe alte premii atractive.
„Educația financiară, obținută încă din adolescența oricărei persoane, contribuie din plin la incluziunea financiară a acestora. Astfel, campania de informare a tinerilor cu privire la utilizarea conștientă și responsabilă a produselor financiare, în special a unui card de debit, îi va ajuta să facă un pas important în direcția interacțiunii lor cu sistemul financiar.” , a menționat Dorin Gaidău, manager de investiții, Facilitatea de Dezvoltare a Fondului European pentru Europa de Sud-Est .
Campania „Primul meu card” se organizează în perioada octombrie-decembrie a anului 2018 și are drept scop conștientizarea și educarea tinerilor din 10 regiuni rurale din Moldova despre avantajele utilizării unui card bancar și a facilitării procesului de gestionare a finanțelor prin activități non-formale și jocuri interactive.