Un grup de practicieni naționali au fost instruiți în cadrul unui atelier cum să utilizeze limbajul Makaton. Acest limbaj urmează să fie integrat în practica profesioniștilor din ţară ca instrument de lucru cu copii și adulți care întâmpină probleme de comunicare.
Totodată, 450 de cuvinte descifrate în simboluri și semne, care formează vocabularul de bază a Limbajului Makaton pentru copii cu probleme în comunicare au fost adaptate la contextul Republicii Moldova cu suportul unui grup de profesioniști în domeniu şi al Asociaţiei Makaton din Marea Britanie.
Prezentă la eveniment, Viorica Marț, consultant superior în cadrul Ministerului Educației a mulțumit partenerilor de implementare a acestui program și a menționat că „Limbajul Makaton vine să ofere o șansă copiilor chiar din primii ani de viață să poată comunica și să fie înțeleși de cei din jur. Acest instrument vine să susțină politicile educaționale promovate de ME în domeniul educației incluzive”, a spus doamna Marț.
Implementarea Limbajului Makaton oferă un instrument ușor de utilizat și asimilat pentru ca aceștia să fie înțeleși de către părinți, educatori și membrii familiei. Astfel, copilul este ajutat să-și comunice mai ușor necesitățile de bază și să se integreze în școală și comunitate.
Evenimentul este organizat de AO „Parteneriate pentru fiecare copil” /PPFC/ în cadrul Proiectului „Sporirea accesului copiilor cu necesități speciale la servicii comunitare de suport și educație în primii ani de viață” desfășurat în cinci raioane ale țării: Cahul, Călărași, Fălești, Nisporeni și Ungheni.
Obiectivul general al acestuia este de a asigura accesul copiilor cu necesități speciale, cu vârsta cuprinsă între 0-7 ani și familiilor acestora la programe de suport, dezvoltate în cadrul proiectului dat. Programele sunt orientate spre consolidarea capacităților părinților, profesioniștilor și oferirea acestei categorii de copii a celor mai bune oportunități pentru dezvoltarea în primii ani de viață a potențialului de care dispun.