(foto) Zona de eliberare a bagajelor la aeroportul din Chișinău a fost extinsă

14455848_10210891328826024_314068350_o

Asigurarea unui nivel ridicat de satisfacţie, confort şi siguranţă pasagerilor reprezintă una din priorităţile de bază ale companiei-administrator al aeroportului, „Avia Invest”. În acest context, au fost întreprinse măsuri suplimentare pentru fluidizarea traficului de călători, deservirea pasagerilor devenind mult mai operativă şi mai eficientă.

Astfel, a fost extinsă esenţial şi renovată integral zona de eliberare a bagajelor din sala de sosiri a terminalului Aeroportului Chişinău. Pardoseala a fost reînnoită în totalitate prin utilizarea materialelor ce satisfac cele mai înalte cerinţe de securitate antiincendiară şi norme sanitare. Au fost renovate şi modernizate sistemele inginereşti: antiincendiar, electric şi de condiţionare. Actualmente, ultimele lucrări de montare a tavanului şi a sistemului de iluminare LED sunt în proces de finalizare.

14438945_10210891329466040_1935709604_o

Suprafaţa zonei respective s-a majorat cu 50%, ceea ce a condiţionat sporirea semnificativă a capacităţii de procesare a bagajelor, nemijlocit şi evitarea aglomerărilor în acest sector. Aceasta a fost posibilă datorită instalării unui nou sistem modern de procesare a bagajelor (BHS – baggage handling system). La momentul actual, la sosiri funcţionează trei carusele pentru eliberarea bagajelor. Acestea permit procesarea rapidă a bagajelor pasagerilor cu o capacitate mult mai înaltă.

Acest sistem performant este unul complex de tip „T – shape” (având forma literii T) cu o viteză de 0,5 m/s şi lungimea de 42 m pe o suprafaţă compactă, cu dotări ce permit procesarea bagajelor cu un volum în mediu de 80 unităţi de bagaje simultan. O rută, în mediu, poate fi deservită în 5 minute, în condiţiile în care toţi pasagerii sunt prezenţi lângă BHS. Datorită inovaţiilor contemporane din sfera sistemelor de prelucrare a bagajelor, procesul de procesare este însoţit de un nivel redus al zgomotului şi nu are un impact negativ asupra mediului, avantaje ce îl diferenţiază de alte sisteme similare. Durata de funcţionare utilă a acestui ansamblu de echipamente depăşeşte 20 de ani. Caracteristicile tehnice corespund întru totul standardelor Europene.

14438891_10210891328906026_2096915157_o

Reamintim faptul că sistemul este produs de către liderul german “SRK Systems”, specializat în producţia sistemelor de procesare a bagajelor pentru zonele plecări şi sosiri ale aeroporturilor. Compania deţine o poziţie dominantă în acest domeniu, livrând până în prezent acest tip de echipament în peste 40 aeroporturi ale lumii.

În acelaşi timp, procesul de modernizare a complexului întregii aerogări este la ultima etapă de realizare. Zonele de amplasare a serviciilor au fost schimbate, la moment se finalizează instalarea oficiilor şi ghişeelor companiilor aeriene şi a altor structuri care activează în aeroport.

14455975_10210891327906001_1693878524_o

Totodată, menționăm că dimensiunea coridorului de tranzit este mărită în lungime cu 30%. Construția este făcută din sticlă de economisire a energiei, fiind unul eficient și practic. Odată cu reconstrucția s-au mărit puntele de control a pașapoartelor pentru pasagerii de tranzit de la 1 la 4.

Eficacitatea sistemului de încălzire s-a majorat cu 25%. La fel, zona este dotată cu un sistem de condiționare de ultimă generație DAIKIN VRV6. Adițional, a mai fost construit un lift pentru persoane cu mobilitate redusă.

14408171_10210891327745997_157511869_o

14408203_10210891332906126_46096869_o

14455823_10210891327545992_1292840799_o

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Olesea Cember
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente