Peste 600 de euro s-au strâns pentru promovarea paginii #NuPlaha, în doar zece zile de campanie

nuplaha3-778×438

Pe 2 septembrie a fost anunțată campania de colectare de fonduri pentru promovarea paginii și a mesajului #NuPlaha. În doar zece zile s-a reușit colectarea sumei de 663,67 euro, bani ce vor fi folosiți la organizarea mai multor campanii cu același mesaj.

#NuPlaha nu este doar o pagină de facebook. Este o mișcare. Am vrea ca ceea  ce postăm pe pagina de Facebook să ajungă la cât mai multă lume. Am avut o creștere organică sănătoasă, înspăimântătoare pentru plahotniuci. Totuși, să creștem organic durează mai mult, iar timpul nu așteaptă. De aceea am decis să deschidem această campanie de crowdfunding pentru a investi în pagină și a promova mesajul cât mai agresiv. Da, este doar o pagină de facebook. Nu suntem media-magnați. Însă vrem să contribuim cât mai mult posibil. Să ajungem la câți mai mulți oameni cu informație, argumente și clarificări de ce trebuie să fim #NuPlaha Deaceea cerem ajutor”, spunea unul din inițiatorii campaniei, activistul Arcadie Cotruță, la lansarea acesteia.

Campania de colectare de fonduri pentru a promova pagina și mesajul #NuPlaha a fost lansată pe 2 septembrie. „Unii zic că în istoria crowdfunding-ului nu au mai văzut o campanie în care lumea adună bani ca să promoveze o pagină de facebook. Am îndrăznit să o facem pentru că credem în importanța mesajului și argumentelor ce apar pe #NuPlaha – sunt instrumente care informează oamenii și îi echipează pentru viața noastră activă politică (adică pot vota informat și pot comunica cu alți oameni fiind mai bine informați). În condițiile când mai toată media din Moldova este aservită puterii, #NuPlaha este o mișcare liberă, accesibilă, independentă și care are un singur scop: #NuPlaha și aserviților săi”, se spune într-un mesaj postat recent pe pagină.

Inițiatorii campaniei spun că până pe data de 12 septembrie (adică în 10 zile), au fost colectați 102% din scopul propus de 617 funți (pentru că de ce nu un număr arbitrar?). Excluzând taxele percepute de Indiegogo, în zece zile au fost colectați 663.67 Euro.

Cu acești bani s-ar putea face în continuare o serie de campanii, se mai scrie în postare, și anume:

# promovăm pagina #NuPlaha, astfel încât mai multă lume să audă, să vadă și să intre pe pagină. Nu este o goană după „like”-uri – cu toate că asta tot este un indicator: suntem siguri că fiecare om care pune Like este convins în mesajul #NuPlaha și devine un promotor la tot ce se scrie pe aici; un om activ care poate ține pieptul la fel de fel de conversații și dezbateri despre „cât de rău, până la urmă, este în regimul plaha”. Însă repet – nu e goană după like-uri – mai mult ne interesează să ajungem la câți mai mulți oameni care încă nu sunt abonați la pagina #NuPlaha. Vrem să semănăm un grăunte de îndoială în cei care nu se întreabă nimic, și să batem ținta-n capac pentru acei care „parcă văd și bine și rău în ce face plaha”;

# promovăm anumite post-uri, video-uri, blog-uri care sunt pe pagină. O facem selectiv pentru că (a) nu avem resurse inepuizabile și (b) unele subiecte – chiar dacă sunt relevante – nu prezintă nimic nou (de exemplu – că Ghimpu e în buzunarului lui plaha). Mai mult – unele „cadre” nu ne mai sperie când vine vorba de următoarele alegeri – oricum șanse n-au (lista-i lungă, îi știți și voi pe toți meteoriții).

Câteva cifre care arată cum au derulat ultimele 5 campanii de promovare pe pagina #nuPlaha (prima campanie de promovare a paginii (cu 20 Euro) a fost deja raportată anterior):

1. am cheltuit 129.15 Euro în 5 campanii. Am ajuns la încă 121.401 de oameni pe lângă cei la care ajungem organic, fără bani de promovare. Asta-i aproape la încă 7 grupe de oameni ca abonații paginii la moment. Mii de oameni care au auzit, poate pentru prima dată, despre de ce #NuPlaha. Oameni care vorbesc cu încă 121 de mii, cel puțin, și le spun ”știi, poate…#nuPlaha?”;

2. de când am început campaniile – ajungem la 10.551 mai mulți oameni zilnic, pe lângă cei la care ajungem organic. Asta-i un meeting pe PMAN zilnic;

3. în ultima lună am adunat 6052 de likeuri. Astai o creștere de 50% comparativ cu 22 august. 897.463 mii de oameni la care am ajuns (asta-i o treime din Moldova. Sincer.) timp de o lună;

4. avem abonați din Chișinău (10.331) până în Chicago (57), din Fălești (40) până în China (7). Din toate raioanele Moldovei până in Mexic, India și Filipine;

5. 9349 din abonați vorbesc Româna, pe când 4335 Rusa. Nu divizăm pe criterii etnice sau lingvistice. #NuPlaha pentru toți;

6. 47% din likeurile din campania pentru promovarea paginii vin de la femei, si 53% de la bărbați. Nu divizăm nici pe întrebări de gender. #NuPlaha până la capăt.

„Asta e doar prima campanie, pentru a arata publicului ca asta aduce rezultate. Faptul ca am ajuns la 800 mii de oameni e o dovada serioasa că da, puțină finanțare ajută. De aceea, curând vom lansa o a doua campanie de colectare a fondurilor pentru promovarea paginii. Toți banii colectați vor merge exclusiv la promovarea paginii. Vrem să ajungem la fiecare moldovean ce se informează de pe Facebook”, a spus Dumitru Alaiba, unul din inițiatorii campaniei.

Câteva statistici ale paginii, în format vizual:

nu-plaha

nuplaha2

nu-plaha5

nu-plaha4 nu-plaha3

nu-plaha-5

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Alina Gîrneț
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente