Ministerul Muncii reacționează: Serviciul „Telefonul Copilului” este unul public și orice organizație poate să-l promoveze

odoras.md

Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Familiei(MMPSF) nu a sprijinit logistic și nici financiar campania „Familii Ocrotite”. Aceasta nu este finanțată din bani publici, ci strict din sursele Fundației „Edelweiss”. Serviciul „Telefonul Copilului” este unul public și orice organizație poate să-l promoveze printr-o adresare prealabilă la minister și în baza conceptului privind scopul campaniei și modalitatea de desfășurare. MMPSF a analizat conceptul campaniei „Familii Ocrotite” prezentat de către Fundația Edelweiss în luna iulie curent. Decizia de a accepta propunerea de colaborare s-a axat pe impactul social scontat și pe termenul lung al campaniei.Reacțiia ministerului Muncii, Protecției Sociale și Familiei vine în urma unei declarații semnate de un grup de organizații neguvernamentale.

În acest context, Ministerul Muncii invită toți actorii sociali să se implice în combaterea violenței în familie, fie că e vorba de instituții din societatea civilă sau mediul privat, fundații și alți actori și parteneri interesați să susțină inițiative cu impact social. Totodată, MMPSF anunță că a semnat un memorandum cu Fundația Edelweiss care prevede colaborarea acestora în vederea reducerii fenomenului violenței în familie prin sensibilizarea și informarea populației precum și dezvoltarea serviciilor de asistență și suport pentru victimele copii și adulți.

Conform documentului, părțile vor colabora în procesul de elaborare și desfășurare a unei ample campanii naționale de luptă împotriva violenței în familie prin informarea cetățenilor despre serviciul de asistență telefonică gratuită pentru copii „Telefonul Copilului” 116111, prin intermediul posturilor TV /bannere stradale/ pliante/ bannere web.

Menționăm că „Telefonul Copilului” a fost lansat în iunie 2014 şi este gestionat de Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei. Acesta vine să ajute copii aflați în dificultate, copii care sunt abuzați de părinți, rude sau vecini să aibă acces la un serviciu prietenos lor. Scopul acestui serviciu este de a spori nivelul de protecţie a copiilor prin accesul direct şi gratuit la consiliere psihologică şi informarea copiilor despre drepturile lor şi modalităţile prin care aceste drepturi pot fi exercitate.

Pe parcursul a doi ani de activitate serviciul „Telefonul Copilului” a recepţionat circa 12.371 de apeluri, ceea ce ne demonstrează că acest serviciu este mai puțin cunoscut în rândul copiilor. Combaterea fenomenului violenţei în familiei și faţă de copii este acum o prioritate a MMPSF. Credem că este oportună promovarea serviciului „Telefonul Copilului”, astfel încât să afle cât mai multe persoane despre existența lui.

Totodată, conform memorandumului de colaborare, la nivel teritorial vor fi dezvoltate servicii de asistență și consiliere a victimelor violenței în familie, precum și a unui serviciu complex de asistență, reabilitare și reintegrare familială și socială a copiilor care practică cerșitul și vagabondajul.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente