Orange Moldova a semnat un acord pentru achiziționarea operatorului de cablu și TV cu plată Sun Communications din Moldova. Această achiziţie îi va permite Orange Moldova lansarea ofertelor convergente inovative, pentru a deveni lider pe piaţa serviciilor oferite consumatorilor casnici.
Astăzi, Orange a semnat un acord pentru achiziţionarea a 100% din capitalul social al companiei Sun Communications, operatorul de cablu TV lider din Republica Moldova. Achiziţionarea companiei Sun Communications va permite Orange să pregătească piața pentru evoluţia spre convergență. Ambiția Grupului Orange este de a-şi consolida poziția de operator convergent lider în Europa, care furnizează Internet în bandă largă, servicii de voce pentru mobil şi fix, precum şi servicii TV cu plată. Achiziţia Sun Communications în Moldova de către Orange este parte a acestei strategii. Orange Moldova este cel mai mare operator mobil din ţară, cu peste 2 milioane de clienţi, care oferă cea mai bună acoperire 4G la peste 84% din populaţie.
Sun Communications este furnizorul de servicii TV cu plată lider din Moldova, după numărul de clienți, şi oferă servicii TV prin cablu şi digitale sub marca Sun TV clienţilor din Chişinău, Bălţi şi Cahul. Cu o ofertă ce include peste 172 de canale şi 25 de canale HD, Sun TV este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de televiziune prin cablu, cu peste 100000 de clienţi activi. De asemenea, Sun Communications prestează servicii de Internet şi VOIP (voce prin IP) la peste 38000 clienţi din Moldova, oferind o conectivitate de până la 300Mbps.
Tranzacţia va permite Orange să intre pe piaţa serviciilor fixe şi de televiziune cu plată şi să ofere clienţilor servicii noi şi inovative, în particular servicii şi oferte convergente ce cuprind servicii fixe, mobile şi TV cu plată.
Finalizarea tranzacţiei este condiţionată de aprobarea din partea Consiliului Concurenţei.
Orange este unul din operatorii de telecomunicaţii lideri din lume, cu vânzări de 40 miliarde euro în 2015 şi 155000 de angajaţi la nivel mondial la 31 martie 2016. Prezent în 28 de ţări, Grupul are o bază totală de clienţi de 252 milioane la nivel mondial la 31 martie 2016, inclusiv 191 milioane de clienţi mobili şi 18 milioane clienţi care beneficiază de servicii fixe în bandă largă. Orange este, de asemenea, unul din cei mai mari furnizori de servicii globale de telecomunicaţii şi IT pentru companiile multinaţionale, sub marca Orange Business Services. În martie 2015, Grupul a prezentat noul său plan strategic “Essentials2020”, care poziţionează experienţa clientului în inima strategiei sale, cu scopul de a le permite să beneficieze din plin de universul digital şi de forţa reţelelor sale de nouă generaţie.