La București a fost inițiat un proiect ce presupune ca o serie de ambasadori locali ai orașelor să conducă publicul dincolo de clișeele turistice, către cotloanele urbane mai rar frecventate de turiști și, deci, relevante pentru specificul și poveștile locale. Printre acești ambasadori este și tânărul moldovean Mihai Surdu.
Proiectul se numește Citinerary și are scopul de oferi alternative turiștilor. Nu doar pentru București, ci și la Amsterdam, Madrid, Minneapolis, Montreal, Oslo sau Rotterdam. Proiectul La București asta ar însemna, de exemplu, vizite la târgurile din zona Vitan sau piața Obor.
Bucureștiul are șapte reprezentanți în cadrul proiectului, care are și o aripă editorială. Unul dintre ei e Mihai Surdu, ONG-ist full-time, mutat în oraș și îndrăgostit de el cam de un an încoace, scrie iqads.ro într-un interviu exclusiv cu Mihai.
„Citinerary pornește de la necesitatea de a prezenta orașul într-un alt mod, unul autentic și real. Prin intermediul acestui proiect noi încercăm să trecem dincolo de prezentarea banală și clișeică a orașului, accentul fiind pus pe oamenii orașului. Cum ar fi ca, în loc de cluburile Bucureștiului, turiștii să viziteze piața Obor?”, este de părere Mihai.
Tânărul a mai povestit pentru interviu că viața de zi cu zi o petrece în biroul unui ONG ce se ocupă de implementarea unor proiecte de educație complementară, astfel lucrând cu ziua ca manager de proiect, uneori ținând traininguri de dezvoltare pentru adolescenți: „În weekend-uri, deseori ajung să explorez orașul împreună cu o cameră pe care o am cam de 3 ani și cu Matilda, câinele colegilor de apartament”.
În acest moment, un nou proiect al Citinerary este lansarea primei reviste în format fizic. În ultimele 2 luni s-a lansat o campanie de crowdfunding, prin care au fost adunați peste 20.000 de euro pentru a crea această revistă.
„În București planificăm un eveniment de lansare a revistei pe data de 23 iunie, la Impact Hub, în cadrul acestui eveniment vor fi invitați 3 cetățeni ai Bucureștiului care ne vor vorbi despre oraș”, a mai spus Mihai.
Despre satisfacția pe care o are fiind un reprezentant al Bucureștiului, spune că: „Beneficiul este unul Freudian aș spune, plăcerea de a scrie despre orașul de care sunt îndrăgostit. Atmosfera pe care o creează Bucureștiul este una pe care nu am întâlnit-o în cele peste 50 de orașe vizitate de până acum. Din nevoia de a scrie despre diferite subiecte, ajungi să cercetezi și să investighezi părți ascunse ale acestui oraș, astfel am reușit să relaționez cu o multitudine de oameni frumoși ai Bucureștiului”.
În următoarea perioadă, Citinerary își propune să creeze filmulețe scurte despre București, a povestit Mihai, iar în același timp, pregătesc și o serie de evenimente în care vor vorbi eroii orașului despre proiectele și ideile pe care le desfășoară. El a spus că acest concept vine din Amsterdam unde, o dată pe lună, într-un local al orașului se întâlnesc mai mulți cititori Citinerary și urmăresc 2-3 speakeri.
Interviul integral îl puteți citi aici.