Fie că ai o idee genială de afacere sau te-ai săturat să lucrezi pentru alții și vrei să fii propriul tău șef, primul pas este înființarea unei societăți. Până aici pare simplu, însă șirul aproape nesfârșit de documente pe care trebuie să le depui și birourile pe care trebuie să le vizitezi pentru a-ți atinge scopul îți pot tăia din entuziasm.
Înarmează-te cu răbdare și pregătește-te să urmezi câțiva pași:
#1. Trebuie să te gândești la un nume pentru firma ta și să știi ce domeniu va avea. E bine și să îți faci un mic plan al afacerii, pentru că, știm bine, un scop fără un plan rămâne doar un vis frumos.
#2. Pentru înregistrarea afacerii, trebuie să mergi la Camera Înregistrării de Stat cu documentul de identitate și un act de proprietate pentru spațiul unde va fi sediul afacerii tale. Vei fi verificat dacă ai datorii la stat, apoi vei primi un certificat pentru deschiderea unui cont bancar temporar și data pentru următoarea vizită la Camera Înregistrării de Stat.
#3. Certificatul va fi necesar la bancă, acolo unde se depune și suma minimă pentru deschiderea contului firmei.
#4. Te întorci la Camera Înregistrării de Stat, de unde vei primi o serie de patru documente (nu îți face griji, vin și cu instrucțiunile unde trebuiesc duse).
#5. La Biroul Național de Statistică, vei consemna un curator la care vei prezenta raportul financiar si alte rapoarte statistice.
Și gata!
Dacă nu ai timp să te ocupi de toți acești pași sau te simți copleșit de multitudinea de documente, există o opțiune mai simplă! Specialiștii de la Ducont oferă consultanță și sprijin la inițierea afacerii, servicii de evidență contabilă, consultanță fiscală și cam tot ce îți trebuie pentru deschiderea, întreținerea și dezvoltarea unei afaceri.
În plus, pe site-ul http://ducont.md/ găsești și un calculator care te ajută să calculezi costurile.
Succes!