Firma de exercițiu – o disciplină ce stimulează calitățile antreprenoriale ale elevilor din învățământul profesional tehnic

036727be-1b6f-407b-af1c-ab3c3af60e30
Foto:Ministerul Educației

O nouă ediție a Târgului Național al Firmelor de Exercițiu pentru elevii învățământului profesional tehnic s-a desfășurat joi, 7 aprilie 2016, în incinta Colegiului Național de Viticultură și Vinificație din Chișinău. Participanți la târg au fost 17 colegii, centre de excelență și școli profesionale din țară, specializate în diferite domenii de învățământ. Târgul a fost organizat de Centrala Firmelor de Exercițiu, reunind în jur de 200 de elevi.

Firma de exercițiu reprezintă o disciplină inovativă în cadrul programului de învățământ, care ajută elevii să învețe subtilitățile administrării unei afaceri. În prezent, 18 instituții profesional tehnice din țară practică firmele de exercițiu. La inițiativa Ministerului Educației și Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare, începând cu luna septembrie 2016, firma de exercițiu urmează să devină curs obligatoriu, pentru a stimula calitățile antreprenoriale în domeniul învățământului profesional tehnic.

Ministerul Educației susține modernizarea învățământului profesional tehnic, în corespundere cu necesitățile pieței muncii, aflată în continuă schimbare. Promovarea spiritului antreprenorial prin intermediul Firmelor de Exercițiu reprezintă un aspect important, care contribuie la formarea tânărului specialist conform cerințelor angajatorilor”, a spus la deschiderea evenimentului Doina Soltan, Consultant superior, Direcţia Învăţământ secundar profesional şi mediu de specialitate, Ministerul Educației.

Firma de exercițiu ajută elevii să deprindă abilități practice de lucru în echipă, de luare a deciziilor, precum și să înțeleagă particularitățile funcțiilor pe care le dețin angajații în companii. În cadrul firmelor elevii dețin funcții de director, specialist marketing, resurse umane, contabil și altele. Firmele efectuează tranzacții și simulează procese reale de vânzări, inclusiv prin intermediul magazinelor online.

La absolvirea instituției de învățământ, elevii știu cum să lucreze la modul practic, acesta fiind un avantaj la angajarea în câmpul muncii”, spune Aliona Șargo, coordonator în cadrul Centralei Firmelor de Exercițiu.

În cadrul ediției 2016 a Târgului Național al Firmelor de Exercițiu au participat 47 de firme din 17 instituții profesional tehnice. În cadrul târgului, elevii au efectuat tranzacții de vânzare-cumpărare, și-au prezentat firmele în mod creativ. De asemenea, au fost organizate mai multe concursuri pe tema „Salvați Planeta”, elevii fiind invitați să efectueze prezentări power-point, să elaboreze și să prezinte mascota firmelor, să demonstreze cine este cel mai bun promoter.

Locul I pentru Cea mai reprezentativă mascotă și Cel mai bun promoter i-a revenit Firmei de Exercițiu „Breaking Bad” din cadrul Colegiului Financiar Bancar din Chișinău. Această echipă a impresionat comisia de jurizare prin abordarea inovativă și prezentarea originală a activității. De asemenea, Locul I pentru Cel mai bun catalog s-a acordat Firmei de Exercițiu „Etalon Wine” al Colegiului Național de Viticultură și Vinificație, iar cea mai bună prezentare power-point a fost efectuată de firma „Best Voyage” de la Colegiul Financiar Bancar din Chișinău.

De menționat că Rețeaua Firmelor de Exercițiu a fost deschisă în anul 2007, la inițiativa unui proiect german, ulterior fiind preluată de administrația instituțiilor de învățământ.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente