Lansarea unui proiect investițional de amploare pe piața din Republica Moldova a fost subiectul întrevederii de astăzi a Viceprim-ministrului, ministrului Economiei, Octavian Calmîc cu directorul general al companiei Kaufland România, Marco Hößl.
Salutând și apreciind interesul companiei Kaufland pentru extinderea în Republica Moldova, Octavian Calmîc a dat asigurări de susținerea Ministerului Economiei în acest efort. Totodată, ministrul Economiei a ținut să menționeze condițiile oferite investitorilor străini, trecând în revistă mai multe acțiuni, inițiate de Ministerul Economiei pentru ameliorarea climatului investițional. Acestea se referă la eliminarea constrângerilor administrative precum numărul mare de acte permisive și autorizații, dar și acordarea facilităților precum rambursarea TVA la cheltuielile de capital în investițiile pe termen lung, scutirea de TVA și taxe vamale pentru activele care urmează să fie incluse în capitalul social al companiei ș.a. Printre avantaje a fost menționat impozitul pe venit de 12%, deducerea cheltuielilor pentru alimentare, transport și instruirea angajaților.
La rândul său, reprezentanții companiei Kaufland și-au exprimat încrederea că proiectul investițional pe care intenționează să-l desfășoare în Moldova va fi unul de succes, mai mult decât atât, în perspectivă preconizează să-și extindă aria de activitate și la nivel local.
Potrivit proiectului, până în 2020 Kaufland planifică să deschidă 6 magazine în mun. Chișinău, valoarea totală a investiției ridicându-se la 60 mln. Euro. La acest moment, compania a deschis un oficiu la Chișinău și este la etapa de identificare a terenurilor pentru construcția magazinelor, discută cu producătorii locali despre livrarea produselor la Kaufland din RM și România.
Kaufland este una dintre cele mai mari companii germane de retail din Europa. Este componentă a concernului german Schwarz-Gruppe, din care fac parte și alte rețele cunoscute, ca Lidl și KaufMarkt cu peste 200.000 de angajați în Europa. Compania deține peste 1000 de magazine în Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croația, Bulgaria și România. În anul 2014, grupul Schwarz a devenit cel mai mare grup de retail din Europa, cu afaceri de aproape 80 miliarde euro.