Miercuri, 16 martie, a avut loc deschiderea oficială a noului magazin DIN INIMĂ. Acesta este un magazin de tip boutique și a fost lansat prin investiții comune dintre cele mai importante branduri de confecții din Moldova: Ionel, Georgette, Julia Allert, Premiera Donna și Sekana, în colaborare cu Asociația Producătorilor din Industria Ușoară APIUS și cu sprijinul Proiectului de Competitivitate al USAID.
Magazinul este situat în inima Chișinăului, pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 83, chiar în incinta clădirii Primăriei Chișinău. Acesta se distinge printr-o ambianță deosebită, fiind conceput ca o galerie fashion, unde vizitatorii vor putea găsi cele mai proaspete colecții ale cinci dintre cele mai cunoscute și apreciate branduri autohtone.
La eveniment au fost prezenți Julie Stuff, Șeful adjunct al misiunii Statelor Unite la Chișinău, cea care a tăiat simbolic panglica de deschidere a boutique-ului, și Igor Șaroc, vice-ministru al Culturii.
Potrivit organizatorilor, acest moment este important pentru industria modei din Moldova, marcând transformarea de la o industrie care importă munca, spre o industrie care exportă produse, cu designeri proprii, branduri, magazine și vânzări internaționale.
Brandul Julia Allert poartă numele creatoarei sale, o tânără talentată, nonconformistă, care percepe lumea prin respect și loialitate și încearcă să o vadă prin prizma frumosului. Noua colecție este determinată de spiritul trezirii noilor emoții în noul sezon.
Un alt nume autohton prezent în magazin este „Ionel”, brandul care este cunoscut fiecărui moldovean. Este brandul cu istorie și tradiție, cu o experiență bogată și o capacitate pe măsură. Fabrica produce haine pentru bărbați și femei având trei branduri proprii:
Ionel – haine pentru cei care țin la calitate și sunt fideli stilului clasic.
Giovanni Primo – un brand dedicat bărbaților, o line vestimentară hi-level, cu ținute mai distinse, perfecte pentru bărbații tineri, care vor să fie primii în toate.
Prima Bella – un brand de haine pentru femei destinat doamnelor active, cu statut, adeptele stilului clasic care prețuiesc confortul, țin la stil și eleganță.
Designul colecțiilor de primăvară – vară a fost semnat de către Ala Calmuș și Natalia Gavriliuc, și este sobru și dedicat, cu o gamă cromatică dominată de culorile clasice – gri și bleu.
Un alt brand pe care îl veți descoperi în noul „Din inimă boutique” este Premiera Dona – un brand dedicat femeilor pline de viață și energie, care vor să atragă toate privirile și să fie în centrul atenției, preferă culorile aprinse și combinațiile îndrăznețe. Noua colecție de la Premiera Dona poate fi caracterizată prin ușurința formelor, un mix de printuri florale și culori proaspete. Deci, o combinație cât se poate de potrivită pentru sezonul cald.
Brandul Sekana este preferatul femeilor care țin la eleganță, stil și comoditate în același timp. Femeia Sekana ține să arate perfect în fiecare zi. Noua colecție semnată de Natalia Melnic, pe care o veți găsi pe umerașele din incinta magazinului, exprimă eleganță și feminitate. Ținutele sunt predominant în culori pastelate și au un look modern.
Și la final, brandul Georgette, cel care a reușit în doar câțiva ani să devină unul dintre cele mai cunoscute branduri moldovenești. O marcă purtată nu doar de miile de moldovence, ci și de femeile din Rusia. Colecțiile Georgette te cuceresc prin simplitatea sofisticată a croielilor, combinația de printuri deosebite și culori dintre cele mai în vogă, stofe preponderent naturale și foarte plăcute. Noua colecție Goergette are o cromatică foarte plăcută în care domină rozul pal, pudrat. Fină, ușoară, liberă – așa la sigur te vei simți în ținutele din noua colecție.
DIN INIMĂ branduri de Moldova sau „Îmi plac brandurile din Moldova” este o campanie unică, națională, lansată în 2012 de APIUS cu sprijinul Guvernului SUA. Campania a rezonat cu consumatorii din Moldova, a întărit sentimentul de mândrie națională în modă și a contribuit la creșterea gradului de conștientizare cu privire la brandurile moldovenești.
Asistența pe termen lung a USAID a catalizat industria modei din Moldova la trecerea de la o valoare mai mică, de la producerea „a tăia-și-a face”, la o valoare mai mare, la producția de marcă proprie. De-a lungul anilor, mai mult de 60 de branduri locale au fost dezvoltate sau modernizate pentru a se conforma designului occidental și branding. Acest lucru a dus la apariția unei noi generații de up-to-date de mărci moldovenești moderne și care a pus baza unei industrii competitive a modei.
Industria modei este vitală pentru creșterea economică a țării în ceea ce privește exporturile, locurile de muncă și dezvoltarea regională. Această industrie este unul dintre cei mai mari exportatori, reprezentând 20% din exportul total al Moldovei. Industria ușoară numără 23.000 de angajați, care cuprinde mai mult de 90% dintre femeile din mediul rural. Femeile antreprenoare conduc sau dețin aproximativ jumătate din afaceri. Industria este, de asemenea, dispersată în întreaga țară, ceea ce încurajează dezvoltarea regională.