Olga Radu, fondatoarea Casei Imago – o agenție care creează un marketing comunicațional și creativ, a oferit câteva sfaturi celor care au ales să petreacă timpul în anturajul ei, vineri, la ZIPhouse. Absolventă a Grenoble School of Business și a ASEM, după stagieri în advertising în Franța și SUA, ea știe ceea ce reprezintă un brand și cum acesta trebuie creat pentru a avea succes.
Producători, doritori de a-și crea o afacere, dar și simpli amatori au venit să o asculte și să-i pună mai multe întrebări. Mai jos găsiți cele mai importante sfaturi pe care le-a acordat Olga Radu celor care doresc să-și creeze propriul brand.
Ce este identitatea:
#1. Identitatea este ansamblul de elemente și formule vizuale, care este utilizat sistematic, conform anumitor reguli, în comunicarea de brand (nume / logo / slogan / culori / patternuri / imagini / elemente grafice de stil)
A nu se încurca:
#2. Identitatea cu logotipul, numele, produsul, brandul
Identitatea funcționează dacă:
#3. te diferențiezi de competiție. Într-o mulțime de alte branduri, asemenea unui costum galben, în mulțime vei fi observat.
#4. în comunicarea internă, între angajați, este un motiv în plus cu care să se mândrească și să se unească în scopuri comune.
#5. face promisiuni pe care le onorezi.
#6. crează asocieri positive, cu care se poate identifica segmentul țintă.
#7. va merge de mână cu o comunicare într-un limbaj și pe canale înțelese și accesibile de target.
.
#9. Nu face des schimbări de identitate ale propriului produs. Concentrează-te pe identitatea existentă. Dacă crezi că nu e potrivită, atunci încearcă să cauți care sunt elementele pozitive și negative ale acesteia și fă alegerea corectă.
#10. Atunci când îți definești propriul brand, nu cere părerea prea multor persoane. Crede în ceea ce faci. Încearcă să ceri sfaturi oamenilor care gândesc constructiv.
#11. Dacă nu ești sigur de propriile acțiuni atunci când îți elaborezi brand-ul, adresează-te la specialiști. Cel puțin întreabă-i, cere-le sfatul. O întrebare pusă la timp poate să îți economisească banii, emoțiile și timpul.
#12. După ce ți-ai format propriul brand, începe să faci branding, adică să lucrezi sistematic cu consumatorul tău pentru ca acesta să perceapă brand-ul tău.