Se apropie de sfârșit cele cinci săptămâni ale Hackathonului EduSoft, lansat la 9 octombrie, iar mâine, 7 noiembrie, vor fi desemnați câștigătorii acestuia.
Acest eveniment reprezintă un exercițiu practic pentru studenți, în cadrul căruia participanții au dezvoltat aplicații menite să sporească eficiența predării matematicii în școală și să stimuleze interesul elevilor pentru acest subiect. În cadrul concursului au participat opt echipe („Born to Code” „100%”, „Konio Softworks”, „Green Tea”, „Snack Tag”, „Google Plex”, „Floating Point”, „La pătrat”) formate din studenți specializați în programare și design.
Până în prezent au fost prezentate screenshot-urile a trei aplicații create:
Mathyx
Aplicația conține testări-fulger în timpul lecțiilor. Profesorul va afișa cu ajutorul proiectorului întrebările, la care studenții răspund rapid de la telefonul sau calculatorul propriu.
Fracfik
Aplicația va ajuta elevii să învețe tema fracțiilor. Aceasta conține un joc interactiv, cu puține cifre și mai multe formule, care vor ușura procesul de înțelegere a subiectelor. Jocul din aplicație va avea trei niveluri de dificultate – ușor, mediu și avansat.
PokeMath
Aplicația conține tema formulelor simplificate de calcul. De asemenea, în cadrul aplicației sunt implementate jocuri interactive pentru un studiu mai dinamic.
Timp de aceste cinci săptămâni, echipele au lucrat asupra aplicațiilor. Participanții au avut posibilitatea să facă schimb de idei și să primească feedback sau recomandări din partea mentorilor. După trei săptămâni de concurs, la data de 24 octombrie, a avut loc prima testare a versiunilor de lucru (Beta) a aplicațiilor. Acestea au fost testate de către viitori utilizatori – profesori și elevi. Atât elevii, cât și profesorii care au participat în calitate de testeri, au generat comentarii pentru mai multe dimensiuni ale aplicațiilor: design, funcționalitate și interactivitate.
Hackathonul EduSoft este organizat cu suportul financiar al Fondului pentru Inovații PNUD, susținut de Guvernul Danemarcei, cu susținerea Centrului de Guvernare Electronică și a Ministerului Educației, ATIC și a companiilor din domeniul IT – Endava, StarNet și Microsoft.
Mâine, 7 noiembrie, vor fi desemnați câștigătorii hackathonului. Urmărește pagina #diez, dar și pagina proiectului pentru a afla cine vor fi aceștia.
Adrian Alîmov