Aeroportul Chișinău: Zonele de sosiri, plecări și bagaje au fost extinse cu aproape 4 mii m2

06_news_8-09-2015
Foto: Chisinau International Airport, Moldova

Lucrările de modernizare a aeroportului sunt în toi. La etapa actuală, deja au fost finisate lucrările de extindere a terminalului (zona de sosiri, zona de plecări, zona de bagaje) cu suprafaţa de 3.860 m2. Pe data de 8 septembrie, terminalul extins le-a fost prezentat jurnaliştilor. Reprezentanţii mass-media au fost invitaţi şi pe peron, unde au putut vedea lucrările de reconstrucţie a acestuia în desfăşurare.

Potrivit de unui comunicat de presă remis. terminalul a fost extins cu 3.860m2, ceea ce presupune extinderea zonei de sosiri, zonei de plecări şi zonei de bagaje. De aceea, lărgirea şi reconstrucţia terminalului permit AIC să-şi mărească aproape de 2 ori capacitatea de deservire, până la 750 pasageri/oră şi să le asigure pasagerilor comoditatea maximă de aflare în AIC. De asemenea, se desfăşoară lucrări intensive pentru mărirea numărului ghişeelor de înregistrare a pasagerilor de la 12 până la 18, numărul de Gate-uri, pentru dublarea numărul ghişeelor de trecere a controlului de paşapoarte la plecare şi sosire, iar la cele 2 benzi rulante pentru bagaj se adaugă încă una.

Prin urmare, lucrările de exterior cele mai complexe au fost deja finisate şi în prezent se desfăşoară lucrările de reconstrucţie, pe 15.000 m2 a suprafeţelor existente precum şi cele de interior, conform proiectului nou de design. Concomitent au fost instalate noi echipamente de ventilare şi răcire a aerului şi un nou sistem de anunţare sonoră a zborurilor. Costul reconstrucţiei şi extinderii terminalului AIC, inclusiv sistemele şi utilajul modern, se cifrează la 9 mln euro.

05_news_8-09-2015

O alta etapă în amplul proiect de modernizare a principalei porţi aeriene a ţării este reconstrucţia aerodromului. Lucrările cuprind o suprafaţă totală de peste 500.000 m² (pista de decolare/aterizare, peronul, căile de rulare). Lucrările de reconstrucţie sunt esenţiale pentru majorarea capacităţii portante a pistei de decolare/aterizare pe întreaga ei lungime de 3.590m. Mai mult, pista va fi lărgită de la 45m până la 60 m. Costul lucrărilor de reconstrucţie a pistei sunt de 15 mln euro.

De asemenea, au fost iniţiate lucrările de reabilitare a pistei vechi, care nu mai era exploatată timp de 20 ani şi este transformată în cale de rulare la pista de decolare/aterizare. La moment se construiesc căi de rulare noi iar cele existente sunt reabilitate, fiind mărită capacitatea portantă a acestora inclusiv pentru locurile de staţionare ale aeronavelor. Pentru aceste lucrări sunt cheltuiţi aproximativ 10 mln euro. Reconstrucţia şi modernizarea peronului AIC costă încă 10,5 milioane Euro.

Toate aceste lucrări se desfăşoară într-un ritm rapid cu alocarea resurselor necesare astfel încât AIC să poată primi şi deservi toate tipurile de aeronave, fără restricţii şi să asigure un trafic de 21 nave/oră.

În comunicat mai este menționat faptul că, un şir de lucrări de reparaţie şi reconstrucţie sunt pe ultima sută de metri. Este aproape gata noul sistem de drenaj, evacuare şi purificare a apei şi se finalizează lucrările de construcţie a colectoarelor pentru apele pluviale, costul cărora este de 2 milioane de Euro.

Sistemul de alimentare cu energie electrică a fost modernizat, fiind înlocuite echipamentele învechite din cadrul staţiilor de distribuţie şi construit un nou punct principal de distribuţie. În continuare, lucrările de modernizare la întreg sistemul de iluminare şi semnalizare (pista, căile de rulare, peron) sunt în plină desfăşurare. Pentru aceste lucrări sunt cheltuiţi 3 mln euro.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Olesea Cember
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente