Vinul Moldovei a cucerit admiraţia publicului la expoziția „Fabricat în Moldova”. În premieră, la cea de a XIV-a ediție a evenimentului, 19 companii vinicole și 6 producători de divin și brandy sub umbrela brandului național „Vinul Moldovei”, s-au prezentat la eveniment cu un stand comun.
Participarea companiilor vitivinicole la expoziție a fost organizată de Oficiul Național al Viei și Vinului, cu susținerea partenerului său strategic, proiectul USAID Creșterea Competitivității și Dezvoltarea Întreprinderilor II (CEED II). Expoziția „Fabricat în Moldova” a găzduit, la ediția curentă, peste 200 de agenți economici cu standuri individuale sau colective, standul național al vinificatorilor fiind unul remarcat și apreciat de vizitatori.
Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Național al Viei și Vinului (ONVV): „Sectorul vitivinicol al RM este un sector strategic al economiei naționale, de aceea, participarea companiilor vinicole la expoziția „Fabricat în Moldova” a fost indispensabilă. În acelaşi timp, expoziţia a fost un bun prilej ca vizitatorii să cunoască îndeaproape calitatea vinurilor, dar și să cunoască cum să aprecieze acest produs. Cu siguranţă, prezenţa noastră la expoziţie fortifică imaginea pozitivă a vinurilor moldoveneşti, aici, acasă.”
Pe parcursul expoziţiei, vizitatorii au avut posibilitatea să cumpere la preţuri speciale produsele aflate la standul ONVV. Aproximativ 2.000 de sticle cu vin, divin și brandy, valoarea cărora atinge cifra de 200.000 de lei, au fost comercializate la eveniment.
Andrei Ciobanu, vizitator: „Am procurat câteva sticle cu vin autohton, la prețuri reduse. Vinurile noastre sunt de calitate, le apreciez şi cred că trebuie să susținem producătorii noștri, aflați în dificultate.”
Ion Curnic, vizitator: „Vinul este un produs prezent în casa noastră mereu, iar astăzi, sunt plăcut surprins să văd aici standul atât de frumos al producătorilor noştri. Am participat la o degustare organizată la stand și am cunoscut producători noi, de la care am cumpărat aceste vinuri.”
Pentru a populariza cultura vinului și a iniția consumatorii privind produsele de calitate, în fiecare zi a evenimentului au fost organizate master-class-uri și degustări de vin și divin, împreună cu experții de la Școala Vinului: Sergiu Găluşcă, Elisaveta Breahnă şi Constantin Olaru. Circa 120 de vizitatori au participat, timp de 4 zile, la degustările tematice ONVV.
Unii dintre vizitatori s-au bucurat și de premii, fiind cei mai activi pe parcursul degustărilor.
În cadrul „Fabricat în Moldova”, ONVV a organizat o masă rotundă cu genericul „Vinul Moldovei. O legendă vie – activități și perspective”, unde s-au prezentat principalele rezultate ale primului an de activitate și planurile pentru 2015.
Vitalie Pănuţa, vicedirectorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului: „Scopul acestei întruniri a fost de a informa colegii noștri din alte instituții publice și organizații-partenere despre acțiunile Oficiului și de a stabili modalități de colaborare în scopul îndeplinirii scopurilor propuse de dezvoltare a sectorului vitivinicol”.
Reprezentanții Agenției Turismului, ai Agenției pentru Protecția Consumatorilor, MIEPO, și AGEPI au reconfirmat disponibilitatea instituțiilor de a contribui la implementarea activităților comune și au propus încheierea unui acord cadru de colaborare interinstituțională. Totodată, ONVV a apreciat colaborarea cu programele de asistență, USAID/CEED II, Filiera Vinului, CBI, care contribuie esențial la realizarea activităților de reformare a industriei vinului.
Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în sectorul vitivinicol, creată în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în industria vitivinicolă. Printre obiectivele de bază ale ONVV se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”.