Întreprinderile mici și mijlocii precum și instituțiile de cercetare din țară pot participa la concursul „Cel mai bun proiect inovativ” și pot câștiga finanțare din bugetul de stat, pentru proiectul respectiv.
Agenţia pentru Inovare şi Transfer Tehnologic lansează concursul proiectelor de inovare şi transfer tehnologic pentru anul 2015 – 2016, care are ca scop stimularea implicării Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Instituțiilor de Cercetare în dezvoltarea unei economii naționale bazate pe inovații și transfer de tehnologii noi.
Condiția obligatorie pentru participare la concurs este ca prin proiectul propus, agentul economic să introducă un serviciu, produs, proces nou, inovațional pe piața Republicii Moldova.
Perioada de implementare a proiectelor de inovare și transfer tehnologic este de maxim 2 ani (2015-2016).
Bugetul proiectului: Proiectele de inovare şi transfer tehnologic se finanţează de la bugetul de stat, în volum de până la 50% din costurile totale, acordându-se prioritate proiectelor cu pondere mai mare de cofinanţare, care trebuie să constituie minim 50% din bugetul total al proiectului. Finanțarea proiectului din bugetul de stat nu poate depăși maxim 1 mil.lei pentru un an.
Cofinanţarea cu mijloace material poate fi admisă în următoarele forme: utilaje, aparate, echipamente, material circulante, servicii necesare pentru realizarea proiectelor legate de procesul tehnologic din cadrul acestora.
Proiectele depuse pentru participare trebuie să se încadreze în una din următoarele direcții strategice:
- Materiale, tehnologii și produse inovative;
- Eficiență energetică și valorificarea surselor regenerabile de energie;
- Sănătate și biomedicină;
- Biotehnologie.
Iniţiativa finanţată în cadrul concursului proiectelor de inovare și transfer tehnologic trebuie să contribue la realizarea următoarelor obiective:
# Crearea produselor inovaționale pe piața autohtonă și/sau internațională;
# Dezvoltarea infrastructurii inovaționale;
# Asigurarea conexiunii dintre mediul de afaceri şi cel de cercetare;
# Promovarea activităţii de inovare şi transfer tehnologic.
Cine poate participa?
Beneficiarii concursului sunt persoanele juridice înregistrate pe teritoriul Republicii Moldova, și anume întreprinderile mici și mijlocii precum și instituțiile de cercetare.
Documente necesare
# scrisoarea de garanţie a cofinanţării;
# studiul de fezabilitate/ planul de afaceri;
# copia brevetului (dacă este cazul);
# copia certificatului de înregistrare și a extrasului a întreprinderii-executor și a cofinanțatorului;
# certificatul privind lipsa datoriilor faţă de bugetul de stat a executorului și a cofinanţatorului;
# copia extrasului eliberat de bancă privind disponibilitatea (neblocarea) contului (în cazul altor # întreprinderi decât cele cu cont la trezoreria de stat);
# certificatul de rezident al parcului ştiinţifico-tehnologic sau al incubatorului de inovare sau cererea # cu intenţia de a deveni rezident al PŞT/II, indicînd tipul de produs inovaţional, serviciu în sfera businessului inovaţional, şi/sau cercetări ştiinţifice ce le însoţesc vor efectua (în cazul altor întreprinderi decît organizaţiile ştiinţifice acreditate);
# certificatul privind lipsa incălcărilor legislative și a dosarelor penale în instanțele de judecată (cazierul juridic);
# copiile buletinelor de identitate ale personalului angajat în cadrul proiectului şi CV-urile acestora.
Actele vor fi prezentate în formă printată precum și în formă electronică, într-un singur fișier pdf, pentru ca ulterior să fie plasate pe platforma expert-online a Academiei de Științe.
Formularele completate prentru proiectele se vor prezenta în 2 exemplare pe suport de hârtie şi în format electronic, la adresa Agenției pentru Inovare și Transfer Tehnologic.
Formulare necesare de a fi completate pentru participarea la concurs pot fi descărcate aici.
Persoane de contact:
Lilian Boboc, e-mail: [email protected]
Vadim Iațchevici, e-mail: [email protected],
nr. tel.: 022882564.
Termenul limită de depunere a actelor este 30 noiembrie 2014.