Serviciul de programare online la medicul de familie va fi testat, începând cu această săptămână, în 20 de instituţii medicale.
Autorităţile îşi propun să lanseze serviciul şi să-l extindă treptat, astfel ca, până la sfârșitul anului curent, acesta să fie funcțional în toate cele 272 de instituții de sănătate din țară.
„Am trecut la testarea industrială, care nu este vizibilă pe internet, dar compania care implementează sistemul a dezvoltat deja soluția. Instituțiile medicale în care se aplică sunt din capitală, Truşeni, Durleşti, Donduşeni, Cahul şi Ungheni. Lucrările sunt executate conform graficului de implementare, iar de săptămâna curentă sistemul va fi vizibil pentru instituțiile pilot”, a declarat pentru IPN Alexandru Roşioru, şeful Serviciului e-transformare de la Ministerul Sănătăţii.
Acesta a precizat că programul se dezvoltă în paralel cu sistemul de creare a fişei electronice a pacientului, care, de asemenea, va fi implementată în regim pilot în cele 20 de instituţii de sănătate. Astfel, absolut toate acţiunile, începând de la registratură şi continuând cu direcţionarea şi colectarea datelor şi crearea fişei electronice a pacientului, vor avea loc în mod electronic. Asupra ambelor servicii lucrează 20 de specialiști din România.
Alexandru Roşioru a adăugat că o parte din medicii din republică sunt deja instruiți să utilizeze calculatorul. Acesta a subliniat că toate instituțiile medicale din teritoriu au pagini web pe care pot fi făcute programările. Chiar dacă va exista o modalitate nouă de programare la medicul de familie, modalitățile clasice de programare vor rămâne în vigoare pentru o perioada de timp de acomodare. Programarea online se va putea face la medicul de familie, iar cu îndreptarea de la medicul de familie pacienții se vor putea programa şi la pachet la mai mulți specialiști.
Din cele 19 milioane de lei prevăzute în proiect, au fost deja investiți 4,7 milioane de lei.