Pe rețelele de socializare se critică faptul că nu se investește în creativul panourilor publicitare cu tentă socială, catalogate de către utilizatori, de cele mai multe ori, ca fiind inutile.
Potrivit legii cu privire la publicitate din 27.06.1997:
Publicitatea socială reprezintă interesele societăţii şi ale statului în ce priveşte propagarea unui mod de viaţă sănătos, ocrotirea sănătăţii, protecţia mediului înconjurător, integritatea resurselor energetice, protecţia socială a populaţiei. Ea nu are scop lucrativ şi urmăreşte obiective filantropice şi de importanţă socială.
Potrivit contabilsef.md, pentru anul 2012 producătorii şi difuzorii de publicitate socială sunt scutiţi de plata acestei taxe în temeiul art.296 al Codului Fiscal – doar în baza deciziei administraţiei locale.
Contactată de echipa #diez, reprezentanta unei companii locale de plasare și distribuire a publicității stradale a spus că instituțiile nu sunt obligate prin lege să ofere gratuit un anumit procent din spațiile publicitare pentru campanii sociale. De asemenea, ea ne-a mai spus că la această etapă se lucrează la un proiect care ar permite plasarea publicității sociale gratuit.
Sasha Pleshko a ieșit la vânătoare de publicitate socială și a încercat să vadă ce fel de publicitate socială apare pe străzi. Astfel vă oferim primul set de fotografii din Chișinău.