Timp de un an, numărul localităților care nu au grădinţă s-a micșorat cu 80. Fără instituții de învățământ preșcolar rămân încă 149 de localități în 19 raioane.
Potrivit vice-ministrului educației, Igor Grosu, în 16 localităţi din cele 149 nu este necesară deschiderea unei grădinițe pentru că nu există copii de vârstă preşcolară.
Solicitat de IPN, viceministrul a comunicat că, la 1 decembrie, în Republică erau 251 de elevi neşcolarizaţi, cu vârsta cuprinsă între 7 şi 16 ani. Dintre aceştia, 117 sunt plecaţi peste hotare împreună cu părinţii. Alte cauze ale neşcolarizării sunt starea materială precară, vagabondajul, refuzul părinţilor şi elevilor de a frecventa şcoala, dar şi căsătoriile timpurii. Din numărul total al copiilor neşcolarizaţi 88 sunt de etnie romă. Viceministrul educaţiei a subliniat că soluționarea problemelor ce ţin de asigurarea şcolarizării şi prevenirea abandonului şcolar reprezintă o prioritate pentru Ministerul Educaţiei.
Referindu-se la examenele de bacalaureat, Igor Grosu a spus că există calitate în unele instituţii şi aceasta trebuie multiplicătă. „Elevii cei mai buni au putut obţine note mari, care i-au ajutat să obţină locuri la facultate cu finanţare de la buget”, a menţionat viceministrul.
Despre investiţiile în sistemului educaţiei, viceministrul a spus că în anul 2013 s-au alocat în jur de 7 miliarde de lei. Recent România a decis alocarea a 20 de milioane de euro pentru grădiniţele şi şcolile din Republica Moldova.