Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 a fost lansat astăzi la Chișinău. Acesta intră în exploatare operaţională de astăzi, însă darea în exploatare industrială a Serviciului este stabilită pentru 30 iunie.

La evenimentul de lansare a participat Prim-ministrul Pavel Filip. Oficialul a declarat că acest Serviciu ne aduce mai aproape de Uniunea Europeană. „Este un proiect frumos, inițiat încă în anul 2012. Prin intermediul acestuia, vom oferi cetățenilor servicii moderne la fel ca și în țările Uniunii Europene”, a spus Filip, potrivit moldpres.md.

Noul sistem va automatiza toate procesele prin intermediul unui soft de ultimă generație. Republica Moldova este a doua țară care folosește acest soft modern. Serviciul 112 va permite gestionarea cazurilor mult mai complexe pentru intervenții și va face posibil ca specialiștii să intervină mai rapid. Astfel, timpul de chestionare va fi redus de trei ori, de la 2 minute, la 40 de secunde.

De asemenea, autoritățile au anunțat că, în următoarea perioadă va fi desfășurată o campanie de promovare a Serviciului în spitale, școli și comunitate.

Pe parcursul anului trecut, serviciile specializate au preluat 2,7 milioane de apeluri, cu circa 10% mai multe decât în anul 2016. După activarea numărului unic european pentru apelurile de urgență 112, numerele 901, 902 și 903 vor funcționa în paralel, până la sfârșitul lunii iunie, când toate apelurile vor fi redirecționate la 112.

Proiectul serviciului 112 a fost inițiat în mai 2012 de Premierul Pavel Filip în perioada în care era ministru al Tehnologiei Informației şi Comunicaţiilor.