Este foarte curios să aflăm pe ce cheltuiesc oamenii cei mai mulți bani ... Divertisment, produse alimentare sau întreținerea automobilului. Proiectul de loialitate Pay&Save și-a luat angajamentul să gasească răspuns la această întrebare. Studiul include persoanele cu vârsta de peste 18 ani, bărbați și femei care sunt posesorii cardurilor Moldova Agroindbank ce utilizează cardul MAIB pentru a achita orice tip de serviciu la partenerii proiectului Pay&Save.

Astfel, costurile au fost împărțite în 5 categorii:

#1. Hoteluri și restaurante -unde sunt incluse barurile, restaurantele cu diverse bucătării, terasele, barurile cu karaoke, hotelurile de diferite categorii, magazinele specializate pe cafea și alte localuri ce fac parte din proiect;
#2.  Frumusețe & Sănătate -unde sunt incluse magazinele ce comercializează diverse produse cosmetice, saloanele de frumusete, spa-urile, clinicile și laboratoarele, clinicile stomatologice și centrele de fitness;
#3.  Construcții & Mobilier & Auto – diverse firme de construcții, mașini agricole, mobilier pentru casa si birou, închirieri auto, vânzări de piese de schimb, service-uri,magazin de biciclete, anvelope și benzinarii;
#4. Shopping & Călătorii– cea mai mare categorie din care fac parte magazinele de diferite mărci de îmbrăcăminte pentru adulți și copii, accesorii, încălțăminte și altele.
#5.  Supermarket-uri & Electrocasnice – unde este inclusă marfa pentru toate cele necesare vieții cotidiene (produse alimentare, produse chimice și aparate de uz casnic).

Diagrama 1

Din diagramă, observăm că pe primul loc printre cheltuielile populatiei din Republica Moldova pentru 2016 ocupă categoria – „Construcții & Mobilier & Automobile” (38%). Din aceasta putem trage concluzii că prioritățile oamenilor sunt locul de trai, hrana și modul de deplasare. La o diferență de 4%, este cea de a doua categorie – „Supermarket-urile și echipamentele” (34%).

În mod surprinzător, categoria preferată a femeilor „Frumusețe și sănătate”,ocupă locul trei, cu o pondere de 14% din costul cheltuielilor totale ale populației. Ultimele două categorii din care fac parte doar 6% sunt Hotelurile & restaurantele și 8% Shopping & Călătorii, ceea ce demonstrează că oamenii nu se grăbesc să cheltuie bani lucruri mărunte, vacanțe și călătorii.

În general, rezultatele studiului arată că mai bine de 70% din populația Moldovei cheltuiesc banii pe locuință, mâncare și transport, și doar 28% pe divertisment, cumpărături și frumusețe.

***

Rezultatele sunt prezentate de către proiectul de loialitate Pay&Save din cadrul băncii Moldova Agroindbank. Vă amintim că achitând cu cardul MAIB la partenerii Pay&Save, garantat veți obține un cashback.