(infografic) Tipurile de utilizatori ai rețelelor de socializare. Cu cine te identifici?

some-personality
Foto: PC: Paul G. Gordon

Potrivit unui studiu pe rețelele de socializare regula de 90-9-1 este valabilă și în acest mediu, unde majoritatea sunt doar consumatori de conținut, nu și creatori.

Unul din șapte utilizatori de Facebook spun că este foarte importat ca ceilalți să dea like sau să răspundă la ceea ce publică ei pe profilurile și paginile personale, spune Paul Gordon Brown.

Pentru a înțelege mai bine cine fac parte din cei 90-9-1% despre care vorbește Gordon, acesta a propus un infografic al celor de la First Direct. Astfel:

The Ultras – persoanele care petrec cel puțin două ore pe zi pe Facebook și admit acest lucru. Din acest grup fac parte 14% din toți utilizatorii de pe Facebook.

The Dippers – intră rar pe profilul personal și atunci mânați de o necesitate mai mare decât să vadă ce mai este în news feed, de obicei, pentru a găsi un contact sau să întrebe pe cineva ceva.

The Deniers – grupul de oameni care spun că rețelele de socializare nu le controlează viața, totuși devin nervoși când nu au acces la Facebook. Acest grup este constituit din 20% din utilizatori.

The Virgins – 19% din utilizatori abia acum testează potențialul rețelelor de socializare și încearcă lucruri pe care multe persoane deja le consideră istorie (jocuri, teste, concursuri cu like-uri).

The Lurkers – este grupul de persoane care sunt observatori. Știu totul, văd totul, verifică totul. Totuși, nu lasă urme, nu pun like-uri, nu lasă comentarii și publică foarte rar ceva pe profilurile personale. Uneori chiar și fotografia de profil o schimbă la câțiva ani. 45% din utilizatori fac parte din acest grup.

The Peacocks – grupul de persoane care au mulți prieteni, mulți followeri, obțin multe like-uri, share-uri, comentarii.

The Ranters – persoanele care în viața reală nu prea vorbesc, nu prea se observă, însă pe profilul de Facebook, comentează orice, intră în dezbateri, simt că vocea lor este auzită.

The Ghosts – spun că nu sunt pe rețelele de socializare, în schimb au profiluri false pentru a vedea ce se mai întâmplă și ce mai fac prietenii lor.

The Changelings – aceștia încearcă pe rețelele de socializare să fie contrar opus la felul cum sunt offline.

The Informers – persoanele care mereu încearcă să facă primii share la informațiile pe care le consideră interesante sau pentru interesul grupului de urmăritori.

The Quizzers – grupul de oameni care mereu pun întrebări pentru a stârni discuții.

The Approval Seekers – unul din șapte utilizatori au nevoie ca să obțină like-uri și comentarii și de multe ori petrec mai mult timp verificând dacă cineva a scris ceva la distribuirea lor decât chiar să facă ceva.

 

Tipurile de utilizatori pe rețelele de socializare PC: First Direct
Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente