Straniu sau nu, reformele în domeniul Educației pe care și le propune Guvernul în frunte cu Streleț sunt identice cu cele din guvernul „Leancă 2” și „Gaburici”. Unica diferență dintre cele trei programe este ultimul punct, ce prevede „Dezvoltarea rețelei de servicii de educație antepreșcolară și preșcolară”.
Implementarea Codului educației, implementarea tehnologiilor informaționale la toate treptele de învățământ, stimularea implicării mediului economic în educație, integrarea instituțiilor de învățământ superior în Aria Europeană Comună a Învățământului Superior – sunt câteva dintre prioritățile incluse în programul de activitate al Executivului ce va fi prezentat de Valeriu Streleț în ședința în plen a Parlamentului joi, 30 iulie, pentru votul de învestire a noului Guvern.
Executivul în frunte cu Streleț își mai propune implementarea Strategiei de dezvoltare a educației pentru anii 2014 – 2020 „Educația 2020”, modernizarea curriculară pentru asigurarea relevanței studiilor şi integrării socio-profesionale depline, restructurarea rețelei şi îmbunatățirea calității infrastructurii instituțiilor de învățământ.
Executivul își propune implementarea Strategiei de dezvoltare a învățământului vocațional/tehnic pe anii 2013 – 2020, elaborarea şi implementarea unui sistem de salarizare motivant pentru resursa umană din educație, precum și sporirea accesului şi a gradului de participare la educație şi formare profesională pe parcursul întregii vieți.
Citește aici „(doc) Programul de activitate al Guvernului a fost publicat. Iată ce conține acesta”.
În program se mai menționează că este necesară elaborarea şi implementarea unui program național pentru sporirea calității resursei umane în educație, inclusiv prin regândirea învățământului pedagogic, crearea şi consolidarea structurală şi funcțională a instituțiilor de asigurare a calității în învățământ.
Executivul mai propune crearea unui cadru național de calificare pentru a îmbunătăți transparența şi recunoașterea competențelor şi calificărilor, inclusiv a celor dobândite în context informal şi nonformal, dar și evaluarea calității programelor şi instituțiilor de învățământ în vederea acreditării sau autorizării provizorii de funcționare.