Cabinetul de miniștri a aprobat o decizie cu privire la serviciul electronic guvernamental de semnătură digitală (MSign) și alta privind „Pilotarea Platformei de Interoperabilitate”.
Serviciul MSign va oferi mai multe instrumente de semnare: semnătura mobilă, certificatul digital și buletinul de identitate electronic.
Astfel, cetățenii vor putea semna acte la distanţă, rapoarte, declaraţii către instituţii sau vor depune cereri online, dar și petiții la adresa autorităților fără a se prezenta la oficiile instituțiilor publice. Oamenii de afaceri vor putea utiliza MSign pentru a semna la distanță contracte, astfel economisind timpul și resursele întreprinderii.
Cât despre cea de-a două Hotărâre aprobată astăzi, se propune instituirea Platformei de Interoperabilitate, ca soluție tehnică ce facilitează schimbul de date între autoritățile administrației publice, precum și instituțiile publice și întreprinderile de stat care dețin resurse informaționale de stat. În acest sens, este prevăzută o perioadă de pilotare până în decembrie 2014.