Lotul olimpic național al Republicii Moldova a obținut o medalie de bronz și o mențiune de onoare în cadrul probelor individuale, categoria B2, la Olimpiada Internațională de Limba engleză. Aceasta s-a desfășurată în Constanța, România, în perioada 1-8 septembrie.
Medaliată cu bronz la probele individuale este Anna Cojocari, elevă la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Bălți, iar mențiunea de onoare a fost obținută de Alexandra Dumbrăveanu, elevă la aceeași instituție de învățământ. În cadrul probei pe echipe, la categoria B2, lotul olimpic național a obținut mențiune de onoare.
Lotul olimpic național al Republicii Moldova a fost format din patru elevi și dou profesori:
# Anna Cojocari, elevă în clasa a XII-a, Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Bălți;
# Tudor Ursu, elev în clasa a X-a, Liceul Teoretic „Spiru Haret”, Chișinău;
# Alexandra Dumbrăveanu, elevă în clasa a X-a, Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Bălți;
# Laurențiu Buza, elev în clasa a X-a, Liceul Teoretic „Spiru Haret”, Chișinău;
# Viorica Lifari, doctoră în filologie, decană, Universitatea Liberă Internațională;
# Alina Legcobit, asistentă universitară, Universitatea de Stat din Moldova.
De asemenea, la proba destinată proiectelor de grup, echipa Liceului de Creativitate si Inventică „Prometeu-Protalent” a obținut mențiune de onoare la categoria B2.
În plus, participanții din partea Linguata – Școli de Limbi Străine au obținut locul doi la proba de prezentare a proiectului. La proba individuală toți cei patru participanți au fost premiați.
# Ianuș Andoni – locul trei la nivelul B1;
# Bianca Burduja – mențiune de onoare la nivelul B1;
# Eugenia Pruteanu – mențiune de onoare la nivelul B2;
# Evelina Țigulea – mențiune de onoare la nivelul B2.
Pentru a participa la olimpiadă, elevii au trebuit să citească un roman în funcție de nivelul de cunoaștere a limbii engleze. În urma lecturării, au participat la două etape:
# proba individuală;
# proiect de echipă, care va consta în realizarea unei prezentări digitale/multimedia a unei scene pe care echipa o consideră relevantă în acțiunea romanului.
Cărțile oferite spre lectură au fost:
# „Caroline” de Neil Goiman – nivelul B1;
# „Wonder” de R.J. Palacio – nivelul B2;
# „The Giver” de Lois Lowry – nivelul C1.
La Olimpiada Internațională de Limba engleză din acest an au participat 131 de elevi din 15 țări.