În premieră, admiterea din acest an la instituțiile de învățământ superior din Republica Moldova a avut loc doar prin intermediul platformei eAdmitere. Platforma a urmărit să simplifice procesul admiterii pentru a deveni mai rapid și mai ușor pentru tinerii care vor să studieze la universitate.
Admiterea a început în data de 22 iulie, iar astăzi, 31 iulie, este ultima zi în care tinerii pot depune actele. Pentru că este prima dată când procesul de înscriere la universitate are loc exclusiv online, majoritatea persoanelor au avut mai multe întrebări despre ce urmează după ce își depun dosarul. În acest context, Ministerul Educației și Cercetării a venit cu câteva clarificări.
Ce faci după ce ai depus dosarul
Primul pas este să verifici care este statutul dosarului tău de participare la concurs. Poți face aceasta din contul tău creat pe platforma eadmitere.gov.md, la rubrica „Admitere”, ulterior la „Cererile tale de admitere”.
Dosarele de participare la concurs pot avea următoarele statute în dependență de informațiile completate de către candidați.
# Statutul „Achitat” înseamnă că ai achitat taxa de examinare a dosarului percepută de universitate și că dosarul tău urmează să fie examinat de comisia de admitere. Plata a fost achitată prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice MPay.
# Statutul „Validat” înseamnă că dosarul tău este acceptat pentru concursul de admitere de către Comisia de admitere a instituției de învățământ. Cu alte cuvinte, actele prezentate respectă cerințele instituției de învățământ.
Atunci când dosarul tău este „Validat”, primești o notificare prin email.
# Statutul „Necesită modificări” însemnă că dosarul tău nu este complet sau calitatea actelor atașate la dosar nu este acceptată de Comisia de admitere. În acest caz, este necesar să faci unele completări sau să atașezi documentele corespunzător cerințelor.
Pentru a completa dosarul cu actele solicitate, mergi la rubrica „Documente”.
Ulterior, după anunțarea rezultatelor intermediare, dosarul tău va avea alte statute referitor la participarea la concursul de admitere.
# Statutul „Acceptat” înseamnă că universitatea te-a admis, dar încă nu ai prezentat documentele în original.
# Statutul „Respins” înseamnă că nu ai îndeplinit cerințele instituției pentru admitere sau nu ai fost acceptat(ă).
În data de 2 august, când vor fi anunțate rezultatele intermediare, trebuie să realizezi următoare acțiuni:
# să fii atent(ă) la e-mailurile pe care le vei primi de la universității;
# să accepți una dintre ofertele universităților care îți pare cea mai atractivă;
# să te prezinți cu actele în original la universitate.
Atenție! Dacă ai accept o ofertă de la una dintre universități, toate celelalte unde ai fost admis(ă) vor fi invalidate cu statutul „Respins”.
De exemplu, ai depus cererea la trei universități, la câte trei specialități la fiecare dintre aceste instituții și ești admis(ă) la toate trei universitățile. În acest caz vei vedea pentru una dintre cererile tale la fiecare universitate statutul „Admis”. Acceptând o ofertă la o instituție, celelalte oferte de la alte două universități vor fi invalidate și nu vei mai putea reveni la acestea.
La fiecare modificare de statut a cererii tale vei primi un e-mail.
După ultimele modificări, orarul de admitere la instituțiile de învățământ superior este următorul:
#1. depunerea online a dosarelor: 22-31 iulie 2024;
#2. anunțarea rezultatelor intermediare: 5 august 2024;
#3. depunerea dosarelor în original: 6-9 august 2024;
#4. afișarea rezultatelor finale: 11 august 2024.
Amintim că din prima zi de admitere, 22 iulie, de la primele ore de funcționare, platforma eAdmitere a înregistrat mai multe erori. Ce erori am identificat, citește în acest articol.
Echipa #diez este alături de viitorii studenți în fiecare an și aduce informații utile despre admiterea la universitate. Dacă te numeri și tu printre tinerii care se vor înscrie la universitate în acest an, îți sugerăm să urmărești acest tag special de pe #diez pentru a fi la curent cu toate noutățile despre admitere.