Creșterea competitivității sectorului turistic și digitalizarea industriei cu ajutorul unor soluții inteligente destinate antreprenorilor din țară va fi obiectivul principal al participanților care s-au înscris la TravelHack 2024. Competiția, care se va desfășura pe 20-21 iulie, reprezintă o oportunitate unică pentru membrii comunității de a contribui la modernizarea domeniului, de aceea, va fi locul de întâlnire pentru 6 echipe de studenți din întreaga țară.
TravelHack 2024 se desfășoară la inițiativa Asociația Obștească Comitetul Național ICOM Moldova, organizație care reunește specialiștii din domeniul muzeelor și a patrimoniului cultural și care are ca scop promovarea muzeelor la nivel regional, protejarea patrimoniului național și natural, dezvoltarea artelor contemporane și a industriilor creative etc.
TravelHack 2024, inițiat de Asociația Obștească Comitetul Național ICOM Moldova, reprezintă o oportunitate excepțională pentru a promova patrimoniul natural și cultural al țării noastre. Acest hackathon încurajează dezvoltarea unor platforme digitale care valorifică turismul rustic și ecologic, ghiduri interactive pentru drumeții și strategii de marketing inovative.
Ne aliniem astfel eforturilor partenerilor de a facilita creșterea competitivității sectorului turistic și ne dorim să atingem scopul de a atrage cât mai mulți turiști, de a crește vizibilitatea destinațiilor noastre unice. Suntem entuziasmați să vedem ideile creative ale participanților transformate în soluții viabile care vor îmbunătăți oferta turistică a Moldovei.
Valeria Suruceanu, administratoare ICOM Moldova
Ce presupune TravelHack 2024
Hackathonul va include provocări care vizează dezvoltarea unei platforme digitale pentru turismul rustic și ecologic, ghiduri digitale pentru drumeții – o componentă esențială a turismului rustic, care poate deveni mai interactivă și informativă prin integrarea tehnologiei, strategii de marketing pentru promovarea turismului rustic și atragerea turiștilor străini, strategii pentru dezvoltarea ecoturismului și pentru valorificarea resurselor naturale prin parteneriate locale și inovații integrate în oferta turistică.
Pe lângă acestea, creativitate participanților este încurajată, iar cei înscriși în competiție vor putea genera propriile soluții pentru atingerea obiectivelor setate.
Cele șase echipe de participanți, formate din trei, cinci oameni fiecare, vor avea la dispoziție 48 de ore pentru a-și dezvolta soluțiile, care vor fi evaluate de un juriu de specialiști.
Cele mai bune idei vor fi dezvoltate și implementate de antreprenorii din domeniu, pentru a atrage un număr mai mare de turiști. Iar cele mai bune echipe vor fi premiate cu excursii și experiențe turistice unice, contribuind astfel la promovarea turismului local.
TravelHack 2024 reprezintă o nouă etapă în acest efort continuu. Este o oportunitate extraordinară pentru comunitate de a participa activ la modernizarea sectorului turistic prin soluții digitale inovatoare.
Încurajăm toți participanții să își aducă ideile la viață și să creeze schimbări pozitive pentru antreprenorii locali. TravelHack oferă platforma ideală pentru ca aceste idei să fie dezvoltate și evaluate de specialiști.
Ana Maria Lozovoi, coordonatoare TravelHack 2024
Hackatonul este organizat în cadrul Proiectului „Educație antreprenorială prin digitalizare în turism pe întreg lanțul valoric”, finanțat de Proiectul USAID Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova și implementat de Asociația Obștească Comitetul Național ICOM Moldova, în parteneriat cu Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova, Institutul European pentru Inițiative, Reforme și Educație ASPIRE, AIESEC Moldova, Universitatea de Stat din Moldova, AO „Liga Studentilor în Inginerie” și cu susținerea MoCcu susținerea Ministerului Culturii.
TravelHack 2024 are loc cu suportul partenerilor de dezvoltare, USAID și ANTRIM – un pilon de sprijin pentru turismul local, care în ultimul deceniu au implementat proiecte pentru promovarea inovației în domeniu și dezvoltarea sustenabilă a afacerilor din turism. Printre succesele remarcabile se numără deschiderea primului Centru Național de Informare pentru Turiști din Moldova și crearea a peste 300 de kilometri de trasee turistice de drumeții. De asemenea, ANTRIM a organizat și promovat Republica Moldova la peste 100 de evenimente internaționale, contribuind la apariția a peste 200 de articole în presa internațională ce pun în valoare frumusețile naturale ale țării.