Universitatea Tehnică a Moldovei, în calitate de Birou Național de Asistență eTwinning, în colaborare cu Biroul Național de Asistență eTwinning România, au organizat în perioada 24-25 mai 2024, seminarul „Starea de bine în școală – implicații eTwinning”. Evenimentul colaborativ de tip hibrid, s-a desfășurat pe teren în cadrul UTM și online pe platforma Google Meet. Seminarul a reunit cadre didactice din ambele țări pentru a discuta și împărtăși bune practici în implementarea proiectelor eTwinning, promovând tema anuală eTwinning „Starea de bine în școală”.
Seminarul a debutat cu un cuvânt de bun venit adresat de dr. Vladislav Reșitca, Prim-prorectora UTM, Mirela Alexandru, manageră de program BNA eTwinning România, Angela Dimitriu, manageră de program BNA eTwinning Moldova și Selena Costea, din partea Inspectoratului Școlar Județean Galați. Aceștia au subliniat importanța colaborării dintre cele două țări în dezvoltarea educației și au evidențiat rolul proiectelor eTwinning în îmbunătățirea calității actului educațional.
Adriana Silvica Lefter, Ambasadoare eTwinning, profesoară la Școala Gimnazială „Elena Doamna” din Tecuci, România, a prezentat modul în care proiectele eTwinning sprijină dezvoltarea resurselor umane. Următoarea prezentare a fost susținută de Valerica Mititelu, Ambasadoare eTwinning, profesoară la Școala Gimnazială „Elena Doamna” din Tecuci, România, care a relatat despre dezvoltarea socială și emoțională prin proiectele eTwinning.
În continuare, participanții au avut ocazia să asculte exemple de bune practici din diferite cicluri de învățământ:
Proiecte învățământ preșcolar și primar
Proiectul „Magic App(le)”, Cristina Noaghiu, Școala Gimnaziala nr 15, Brașov; Alina Mateaș, Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Cluj-Napoca, România și Iuliana Rădulescu, Școala Primară Grădiniță „Abecelus”, Chișinău, R. Moldova.
MY FUTURE LOOKS SO BRIGHT, Cornelia Melcu, Ambasador eTwinning România, Școala Gimnazială Nr. 9 „Nicolae Orghidan”, Brașov, România și Ana Ceban, Ambasador eTwinning, LT cu Profil Real „Marinciuc”, mun. Chișinău.
De la dizabilitate la vizibilitate, Veronica Lupu, Școala Gimnazială „Constantin Păunescu”, Tecuci, România.
Proiectul Sc(g)reen Travellers, Luncașu Natalia, Grădinița de copii Nr. 5 ,,Regina Maria”, or.Ialoveni, R. Moldova și Adelina Nedelcu, Școala Gimnazială Nr. 11, Buzău, România.
Învățământ gimnazial
Proiectul S.T.A.R.T (Sciences, Technology, Arts, Research, Teamwork, Ludmila Cojocari, Ambasador eTwinning, LT ”Gaudeamus”, Chișinău și Mihaela Gîț, Liceul Teoretic „Jean Monnet”, București, România.
Proiectul eTwinners’ Digitime, Onica Monica, Ambasador eTwinning, Colegiul Național „Spiru Haret” Tecuci, România
Învățământ profesional tehnic
Rolul stării de bine(well-being) în predarea conținuturilor tematice curriculare de profil, Carmen Bîrnă, Liceul Tehnologic „Nicolaie Ioan Roman”, Constanța și Ciorici Alina, Centrul de Excelență în Transporturi, Chișinău.
A doua zi a seminarului a început cu o prezentare despre criteriile de calitate în proiectele eTwinning, susținută de Loredana Popa, Ambasadoare eTwinning, profesoară la Școala Gimnazială Nr.17 din Botoșani. În continuare, participanții s-au împărțit în ateliere paralele de scriere proiecte, coordonate de ambasadori eTwinning din România și Republica Moldova. În rezultatul acestui exercițiu practic, au fost create 12 schițe de proiect, care vor fi ulterior dezvoltate și implementate pe parcursul următorului an de învățământ.
![](https://diez.md/wp-content/uploads/2024/05/1-scaled-1.jpg)
![](https://diez.md/wp-content/uploads/2024/05/2-scaled-1.jpg)
![](https://diez.md/wp-content/uploads/2024/05/3-scaled-1.jpg)
![](https://diez.md/wp-content/uploads/2024/05/4-scaled-1.jpg)
![](https://diez.md/wp-content/uploads/2024/05/6-scaled-1.jpg)
![](https://diez.md/wp-content/uploads/2024/05/7-scaled-1.jpg)
![](https://diez.md/wp-content/uploads/2024/05/9-scaled-1.jpg)
![](https://diez.md/wp-content/uploads/2024/05/10-scaled-1.jpg)
![](https://diez.md/wp-content/uploads/2024/05/11-scaled-1.jpg)
Seminarul online „Starea de bine în școală – implicații eTwinning” a oferit o platformă valoroasă pentru schimbul de idei și experiențe între cadre didactice din România și Republica Moldova. Participanții au plecat cu noi cunoștințe și inspirație pentru a continua să implementeze proiecte eTwinning care să promoveze starea de bine și dezvoltarea holistică a elevilor.
Acest material a fost scris și redactat de echipa UTM. Informațiile prezentate în acest material nu reflectă nici într-un mod opiniile echipei #diez.