Centrul Analitic Independent „Expert-Grup” și Ambasada Țărilor de Jos la Chișinău lansează un program de suport pentru tinerii antreprenori din Republica Moldova, Tulip Business Incubator. Oportunitatea este destinată tinerilor care au până la 35 de ani și își doresc să se lanseze în lumea afacerilor sau care gestionează deja o afacere pe care își doresc să o dezvolte.
În prima fază a programului vor fi selectați 15 tineri care vor beneficia gratuit de sesiuni practice de instruire și mentorat. Pentru început, participanții vor avea parte de instruire în următoarele domenii:
# dezvoltarea unui plan de afaceri;
# aplicarea la finanțări preferențiale din partea statului și donatorilor;
# aplicarea pentru a obține un credit bancar în condiții favorabile;
# marketing și e-commerce;
# management financiar.
În cea de-a doua etapă a programului va fi organizat un concurs de idei de afaceri în baza căruia vor fi selectați cinci câștigători care vor beneficia de următoarele facilități:
# un grant nerambursabil în valoare de 3 000 de euro pentru implementarea ideii de business;
# un program de mentorat practic în procesul de atragere a finanțărilor adiționale sub formă de grant, finanțări preferențiale sau credit bancar;
# suport pentru pregătirea planului de afaceri și documentației necesare pentru obținerea finanțării;
# posibilitatea de a interacționa cu consultanți din domeniul afacerii din Republica Moldova și Țările de Jos;
# oportunitatea stabilirii relațiilor de networking cu alți antreprenori;
# oportunitatea de a face parte din prima comunitate de oameni de afaceri tineri sub auspiciile Ambasadei Țărilor de Jos.
Criterii de eligibilitate
# Programul este destinat persoanelor care au până la 35 de ani.
# Se pot înscrie tinerii antreprenori sau viitorii antreprenori care au intenții de a crea o companie.
# Tinerii trebuie să aibă o idee de afacere fezabilă.
# Viitorii participanți trebuie să aibă motivație de a învăța și de a dezvolta o afacere.
Actele necesare pentru a participa la concurs:
# CV-ul personal;
# o descriere a companiei, în cazul în care aceasta este înregistrată, care va conține următoarele detalii:
— anul fondării;
— principalele genuri de activitate;
— principalii clienți;
# o scrisoare de motivație, de maximum două pagini, care să conțină:
— descrierea succintă a ideii de afacere sau planurile dezvoltării afacerii existente;
— motivația personală de participare la acest program.
Persoanele interesate vor expedia setul de documente menționat la adresa electronică [email protected]. Termenul-limită pentru înregistrare este 1 martie, ora 17.00.
Calendarul preliminar al proiectului
# Selectarea celor 15 beneficiari ai programului Tulip Business Incubator și anunțarea câștigătorilor – 1 martie.
# Organizarea unui eveniment public pentru lansarea programului Tulip Business Incubator – 14 martie.
# Organizarea sesiunilor practice de instruire pentru cele cinci domenii – 25 martie – 19 aprilie.
# Organizarea unui concurs de planuri de afacere și selectarea celor cinci beneficiari pentru etapa a doua a programului – 22 aprilie – 3 mai.
# Decernarea celor cinci granturi a câte 3 000 de euro – 10 mai.
# Organizarea a cinci programe individuale de mentorat – 13 mai – 30 septembrie.
# Evenimentul de închidere a proiectului – 24 octombrie.
Dacă dorești să fii mereu la curent cu cele mai noi oportunități #diez, ești mereu binevenit(ă) și pe canalul nostru de Telegram.